Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

*KL*

det står säkert redan om detta i tråden men har bara inte ork att läsa igenom precis hela :crazy:

om man har ett sto på 135cm och vill ha en något större avkomma, gärna runt 145cm eller så, finns det några särskild hingstar som kan vara lämpliga då?
stoet i fråga är liten och väldigt rejäl och robust, ser nästan ut som en liten ardenner :o
så om det är en lite nättare modell på hingst är det ju inte fel heller..

Jag kan rekommendera att du går in på Svenska Haflingerföreningens hemsida och klickar dig vidare till hingstsidan. Där hittar du info om de hingstar som finns tillgängliga i avel idag, bilder samt mkh. Ett förslag är att också titta på de olika hingstarnas avkommor (får du nog söka efter) och se hur dom ser ut.
Glöm inte att sto och hingst delar på egenskaperna till avkomman ;).

Sedan beror det på om det är ett Tyrolersto eller "vanligt" sto, hur hon ser ut, vad du ska ha avkomman till osv.

Vårat grannland Danmark har också några fina hingstar som är väl värda att titta på.

Lycka Till

tack för tipset, ska kika in på hemsidan :)

helt otroligt va internet är bra till mycket ;)

har redan hittat en hingst som jag tyckte va rikigt riktigt snygg,

Nilton 25 :d

tyvärr verkar han inte fått några direkt toppresultat på visningarna :(

Jaså inte? Gå in och kolla på Niltons ägares hemsida, teamhaflinger.se
Där finns bilder på avkommor och en hel del bilder på hingsten själv! Det är en snygging, och vad jag förstått har han varit rättså populär som avelshingst de senaste åren :)

tack så mycket, ska kolla!

han är verkligen jättesnygg och utav bra storlek.

Ja, alltså det ska bli så grymt roligt att se de andra ettåringarna :D

Förresten, jag har skickat anmälan till SHF för flera veckor sedan, får man någon slags bekräftelse om att man är anmäld eller så? Bara nyfiken

Bekräftelsen kommer i sammband med att katalogen skickas ut! men vill du ha en bekräftelse redan nu, kan du ju maila till nån av dom som arrangerar, det står på propositionen vilka det är!:)

jag tycker också att det ska bli jättekul! var och kollade på anläggningen i helgen och den var jättefin!

Bekräftelsen kommer i sammband med att katalogen skickas ut! men vill du ha en bekräftelse redan nu, kan du ju maila till nån av dom som arrangerar, det står på propositionen vilka det är!:)
Aha, jag fick för mig att man brukade få det så då tänkte jag att jag kanske gjort något fel eller så, men då är det nog lugnt :D
Okej vad bra! Känns ju skönt att det inte är så långt att åka ;) Ska bara försöka få hyrt en transport eftersom vi inte har någon fungerande längre :(

*kl*

Är det någon som vet om/var man kan hitta en lista någonstans på nätet över vilka föl som är till salu på måndag på PonyPark Padenstedt? Har letat på deras hemsida och på deras haflingerzucht-sida, men bara hittat några få tillsalu-föl.

Nej, vi ska inte ha fler hästar just nu, men det är ju alltid kul att spana in vad man skulle kunna köpa. :D

*kl*

Dags att väcka den här tråden igen! Här kommer ett SKRYTINLÄGG!

Årets första (tror jag) sommarpremiering gick av stapeln i lördags i sörmländska Julita, och vi var där med Knappekullas Cassiopeia och Eldfuxens Flicka. De var så tappra och duktiga i sommarvärmen (hettan) och visade upp sig så fint som bara det!

Vi åkte hem med ett diplomsto (C) och en tvååring med 41 poäng (F)!

:bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Mer info och bilder kommer! Nu måste jag rusa! Dailan hälsar!

Ett JÄTTEGRATTIS till framgångarna. :bump::banana::bump:

Waradero hälsar och grattar sina systrar. :)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄTTEGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bump::bow: Gud va kul!!!!

Grattis
grattis
grattis

GRATTIS!!!!

Vad synd att jag inte kunde komma o titta på er,då hade jag ju kunnat stå där och klargjort högt o tydligt för alla runt omkring att -"Kolla vilka fina hästar,och jag känner faktiskt hon som äger dem!":love:
Grattis kramar /Lisa

Hej igen! Tack alla för gratulationerna! Här kommer utlovade bilder!

Dailans söta, glada och coola lilla diplomsto Knappekullas Cassiopeia :love: (Kolla in öronspetsarna!)

Julita2762009CassskrittBukeA.jpg

Eldfuxens glada lilla 41-poängare Eldfuxens Flicka :love: även kallad "ADHD-ponnyn" :rofl: Om ni undrar över det utåtvinklade örat så lyssnar hon på musiken som spelades i högtalarna.

Julita2762009FlickaBuke.jpg

Det var så varmt att vi höll på att svimma så vi blev glada när vi hittade ett stort träd att skugga oss under! Från vänster till höger Cassiopeia, Dailan Kifki, Eldfuxen och Flicka.

Julita2762009Vntan272.jpg

Senast ändrad:

Åh, jag glömde ju att berätta att i förra veckan var veterinären här och ultraljudade Fira, och hon är dräktig! Nu hoppas jag att hon behåller sitt lilla "föl" i år.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 913
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10