Haflinger fråga

Blueeyes

Trådstartare
Hmm.. I min bok står de att Haflinger hästar är Fux & Palomino! Men hon säger att de inte stämmer att dom är Linfuxar?? Har aldrig hört de förut!! :confused:

De flesta haflinger är så vitt jag vet flaxfuxar, ett annat ord för linfuxar. Dvs de är fuxar med ljus man och svans.

Du kan åka upp till Åkersberga Ridcenter - de har precis fått hem en Haflinger! Urgullig tjej som heter Soella. :love:
Jag har redan foton av henne, tyvärr krånglar mitt StarPhoto-album så jag kan inte lägga upp foton just nu. :mad:

Jag tror inte att Haflinger är palomino (isabeller) för då borde det även förekomma cremellos eller som de också kallas gulvita och det har då jag iallafall aldrig sett.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 648
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 760
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025