Ha kvar eller ta bort?

MissFideli

Trådstartare
Jag älskar borden vid fönstren, men jag börjar känna att vardagsrummet är övermöblerat. Inte alltid, men ibland :D
Ska jag ta bort eller ha kvar?

21472854.jpg

Om dom ska bort, har ni nån bra lösning på hur man får plats med katter OCH lampa/blomma?
Har sånna här konsoler, 2 vid varje fönster. Hur mycket tyngd kan dom ta tro? Klarar dom upp till 15 kg per par?
86-707_l.jpg

Sv: Ha kvar eller ta bort?

Jag tycker också att det var fint :)! Men det kändes lite trångt mellan sittpuffen och fönsterbordet... Går deti nte att flytta den någon annanstans?

Jag älskar borden vid fönstren, men jag börjar känna att vardagsrummet är övermöblerat. Inte alltid, men ibland :D
Ska jag ta bort eller ha kvar?

Inte ta bort borden men därmot så ska du nog flytta katternas klätterställningar en bit från fönstret ( jag vet att du älskar katterna osv) men det är nog det som gör att dina bord inte riktigt kommer till sin rätt och att det ser övermöblerat ut åt det hållet.

Borden är jättefina, däremot stör gardinerna. Jag skulle sätta vita gardiner, och bara två längder. Skippa de i mitten och sätt en kappa i stället!

Måla soffbordet vitt! Det sticker ut onödigt mycket och stör liksom ögat, i alla fall mitt. ;)

Ha kvar borden, men flytta fotpallen/sittpuffen och ta bort det svarta LACK-bordet som står i hörnet, ev. byt ut det mot ett vitt.

Som soffbord hade jag gärna sett något i glas, eller ett som är lite mindre, ev. ett vitt.

Och till sist, för att väga upp allt det vita hade jag velat ha lite konsekvens i valet av färger, t.ex. Samma färg (ej vitt) på kuddar, filtar och gardiner, och att färgen även återkommer i mattan. Kanske en viss färgmatchning med golvet, där mattan i botten är vit men i mönster har samma färg som golvet?

Äsch, lyckades visst ta en gammal bild. Så här ser hela vardagsrummet ut nu, men det känns fortfarande lite trångt borta i hörnet vid borden. Puffen som står där nu, den bruna, står under bordet pga platsbrist och tar alltså ingen plats.

20671753.jpg

Resten på den sidan:
20671753.jpg

20671767.jpg

Vardagsrumsbordet ska bytas, men det är nog i dagsläget inte möjligt att måla (folie tror jag + slitage = inte hållbart) och jag har inte hittat nått jag gillar OCH har råd med än.

Tror ni tagit upp precis allt jag också känt, lite roligt att ha samma smak allahopa :D

Gardinerna tar jag gärna emot tips om. Har äntligen köpt en stege så jag når upp :banana:
Dom är köpta som tillsvidaregardiner, hade ett par likadana fast vita i sovrummet som jag bytte ut förra året. Men här har jag inte kommit på hur eller vad jag ska ha.

Sovrumsgardinerna ser ut såhär efter mycket tänkande och funderande
19596878.jpg

men vardagsrumsfönstrena är lite av mitt sorgebarn.

Senast ändrad:

Då ska jag gå emot alla ;-), jag har inte haft borden mot fönstrena, känns lite för mycket. Hellre då att kanske köpa bredare fönsterbräden. Gardinerna hade jag bytt ut med, mot panel eller kanske inte alls? Dina fönster är jue grymt fina, man vill låta dem komma fram så de syns så mycket som möjligt, gardinerna som du ha nu, är för mycket, enligt mitt tycke. Men så är jag inne på så lite möbler så möjligt...=)

Haha, jag börjar också gå åt det hållet. Det är därför jag funderar på om borden ska få vara kvar eller ej :D
Däremot inga panelgardiner i ett sånt här hus :p Dessutom finns det inga färdiga att köpa när man har 2.90 i takhöjd och just panelgardiner vågar jag inte sy själv.

Mycket bättre med det vita bordet i hörnet! Lite mindre "plotter" med den svarta lampan till höger om soffan i stället för i hörnet. Soffbordet "stör", jag röstar fortfarande för glasbord, gärna ett tredelat så det blir "luft". :D

jag tycker bordet som står där är helrätt. hade jag fått välja bord utifrån hur rummet ser ut hade jag tagit ett sådant i sånt trä.

rummet har blivit jättefint sedan du flyttade de halvstora detaljerna!!! men jag tänkte på mattan att man kanske ska utgå från att bordet ska vara i mitten istället för att ha soffgruppen som "avgränsare" (det gör inget om den vita puffen kommer utanför.)
men superfint!

Tack!! :bow:
Du har rätt. Jag tror att det står så som det står pga datorn, jag sitter alltid i den bortre delen av soffan och drar bordet snett för att ha datorn framför mig. Annars får inte musmattan plats. Och sen har jag flyttat puffen nån gång när jag städat. Jag har satt hjul på puffen för att den ska vara lättare att flytta och då puttade jag nog upp den där vid städning. Skulle vilja ha en annan matta, men har inte kommit på hur den ska se ut i så fall. Svårt att ha mattor och fällande katter kombinerat :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 895
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 388
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat