H. Lundbäcks pannband...

Sv: H. Lundbäcks pannband...

18441319.jpg

detta pannbandet köpte jag i Aachen på VM i en tysk butik men det var nog också hos Teun van Reil (som inte stavas så :p)

TS: kolla runt på tyska sidor då pannbandet är mycket vanligare i tyskland.

Tyskarnas specialite ;) Vi hade sånna pannband på ALLA våra 25 hästar :)

Glöm att hon endast rider i globussadel och träns! :rofl: det var ju nästan löjligt...Tror faktiskt att hon satsar på bättre kvallite än så på grejorna

........

Skulle väl inte tro att hon har Globus på all sin utrustning!! Hon har nog en aning bättre kvalite!!

Nej precis, klart jag ska glömma det och be om ursäkt:smirk: Eller inte.

Vet ganska väl vad hon har för grejer på sina hästar på tävling, i och med att jag bland annat lånade en Globus-hoppgjord av henne när vi var i Kuala Lumpur i november på tävling, och våran blev stulen. Den Globus-gjorden vann 5 klasser under denna helg med min ryttare, inklusive Grand Prix:en.

Men men, det kan ju inte ha varit en Globus-gjord, jag måste ha sett fel varje gång jag putsade/sadlade eller red med den.

Sen säger jag inte att hon bara
har Globus-grejer till 100 %, utan att hon är sponsrad av dem och ej bör ha något annat. (Jag har inte heller sett annat märke. Sadeln kan jag erkänna att jag inte har tittat närmare på, så ordet sadel kan jag stryka från tidigare inlägg.)

hon rider väl inte i globus sadel?

senast för några veckor sedan berättade hon om sina handgjorda franska sadlar som är special gjorda efter henne och hästarna. Dvs har hennes hästar varsin sadel :D

Jag gjorde praktik hos helena för två år sen och då var det minsan inte några handgjorda franska sadlar till varje häst inte, det fanns typ fyra stycken gannska slitna sadlar och det var bara att ta vilken som helst när man skulle göra iordning hästarna. Sen hade hon en lr kanske två sadlar (kommer inte ihåg) som hon använde när hon tävlade. Men visst det kanske är annat nu!!

Glöm att hon endast rider i globussadel och träns! :rofl: det var ju nästan löjligt...Tror faktiskt att hon satsar på bättre kvallite än så på grejorna

När jag var där så var det faktiskt gannska mycket av hennes utrustning som kom från globus!!

ganska slitna butetsalar och mestadels dyon trän är väl vad som används hemma hos helena iafl.. dock en del globus skydd

Jag gjorde praktik hos helena för två år sen och då var det minsan inte några handgjorda franska sadlar till varje häst inte, det fanns typ fyra stycken gannska slitna sadlar och det var bara att ta vilken som helst när man skulle göra iordning hästarna. Sen hade hon en lr kanske två sadlar (kommer inte ihåg) som hon använde när hon tävlade. Men visst det kanske är annat nu!!

Ja jag pratade personligen med henne om vad hon hade för sadlar för bara någon månad sedan, och då berättade hon om dessa. (jag tror att de var franska, inget jag hört talas om tidigare)
Så om hon inte ljög och jag såg fel att det inte var någon globus/butet sadel så har hon nog bytt ut de sadlarna.

hon rider väl inte i globus sadel?

senast för några veckor sedan berättade hon om sina handgjorda franska sadlar som är special gjorda efter henne och hästarna. Dvs har hennes hästar varsin sadel :D

Hon rider i butet sadlar, ngn globus kanske. Men inte en till varje häst :p

Som sagt för några veckor sedan pratade jag med henne och frågade vad det var för sadel hon red i. Det var inte butet och inte globus utan någon ny hon nydligen skaffat. (jag har för mig att de va ngn franskt men inte 100 på det) Då berättade hon om att de måttades exekt efter hästen och var 3:dje månad så görs sadeln om om hästen ändrat på sig.
Men så frågade jag =

Men då måste du ju ha en till varje häst då?
JA svarade hon då. dock kanske bara topphästarna har dessa och de andra får dela på resten :p

Som sagt för några veckor sedan pratade jag med henne och frågade vad det var för sadel hon red i. Det var inte butet och inte globus utan någon ny hon nydligen skaffat. (jag har för mig att de va ngn franskt men inte 100 på det) Då berättade hon om att de måttades exekt efter hästen och var 3:dje månad så görs sadeln om om hästen ändrat på sig.
Men så frågade jag =

Men då måste du ju ha en till varje häst då?
JA svarade hon då. dock kanske bara topphästarna har dessa och de andra får dela på resten :p

okej :S det enda jag vet är att sharpman kommer hit (till eken) var tredje månad, det kanske är dom som ändrar ;)

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat