S

straaawberry

Jag tycker att det ska vara en egen kategori för gymkhana. Det finns väl folk som håller med mej? Alla hopp- och dressyrryttare säger att gymkhana sliter på hästen, men det gör det inte om man rider dressyr och kanske hoppar lite ibland. Bara för att man tränar gymkhana så behöver man inte göra det varje dag, man kan rida vanligt också, de flesta gymkhanaryttare tränar gymkhana kanske 2-4 dgg/vecka+tävlingar. Synpunkter?

Sv: Gymkhana!

Varför inte börja med att läsa och skriva i någon utav de gymkhana-trådar som redan finns här på forum Andra Grenar?

Jaha, men jag har inte sett några. Ska leta x-tra noga.:rofl:

Ja tycker defenetivt att gymkhana ska finnas med. Det är en ridgren lika mycket som hoppning och dressyr. Jag rider gymkhana med min ponnyoch tävlar lite dressyr med honom samtidigt. Han blir skit glad varje gång vi är på gymkhana träningarna.

Gymkahan sliter inte mer på hästarna än vad hoppning gör.
Allt beror helt på hur ofta och hur hårt man tränar. Och så självklart hur vältränad din ponny är.
Jag såg att någon skrivit att de flesta tränar gymkhana 2-4 ggr vecka, det stämemr verklgien inte, är det en 2 dagars tävling så kan det vara så, men oftast är det ca 1-2 / vecka.

Gymkahan sliter inte mer på hästarna än vad hoppning gör.
Allt beror helt på hur ofta och hur hårt man tränar. Och så självklart hur vältränad din ponny är.
Jag såg att någon skrivit att de flesta tränar gymkhana 2-4 ggr vecka, det stämemr verklgien inte, är det en 2 dagars tävling så kan det vara så, men oftast är det ca 1-2 / vecka.

EXAKT! :bump::bow::bow:

Jag tycker att det ska vara en egen kategori för gymkhana. Det finns väl folk som håller med mej? Alla hopp- och dressyrryttare säger att gymkhana sliter på hästen, men det gör det inte om man rider dressyr och kanske hoppar lite ibland. Bara för att man tränar gymkhana så behöver man inte göra det varje dag, man kan rida vanligt också, de flesta gymkhanaryttare tränar gymkhana kanske 2-4 dgg/vecka+tävlingar. Synpunkter?

Träna gymkhana 2-4 ggr i veckan? Nej tack. Skulle jag aldrig göra, och om någon gör det så tycker jag som skall tänka om. Det är helt enkelt inte lämpligt, utan bara ett säkert sätt att orsaka förslitningsskador.
Jag tränar en gång i veckan, och så har man kanske någon extraträning eller två innan tävling.
Det är precis samma sak som att man inte hoppar 4 dagar i veckan på samma häst, även om man tycker det är svinkul. Det säger liksom sig självt.

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka