Guppie-Ungar

S

_satelit_93

Hej-hej!

jag kände mej sugen att skaffa några akvariefiskar igen för att ha något fint att titta på och pyssla lite med ibland. Jag har kommit fram till att jag vill ha Guppies och jag vill ha en hona och en hane, min fråga är: hur många ungar kan dom få per år??.MVH ;)

Sv: Guppie-Ungar

Guppys är nog stimmfiskar så de mår bäst om man har kanske 8-10 st ihop. Hur många ungar de får vet jag dock inte..

De blir väldigt många på väldigt kort tid... mitt tips är att skaffa två honor och en hane om du inte vill ha så många från början. Hanen är väldigt "på" vilket kan stressa honan rätt rejält, så då är det bättre att ha två honor som han kan härja med.
Det är inte heller helt ovanligt att honan dör när hon ynglar, och då slipper han bli ensam dessutom. :)

Ok ja de e inge extra besvär direkt o svaffa två honor så de kan ja göra :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 955
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix