Sv: Guldtänder??
min moster har två tikar,amstaffar,ena 7 år och andra 3 år,jag har en korsning pitbull/och lite boxer.
jag har ALDRIG hafft några poblem med nån utav hundarna,INGEN av dom har nån kamplust,för att vi har aldrig lockat fram den..
dom aktiveras mycket,får vara med överallt,mostern min bor vid en sjö,har egen stor båt,och hundarna är gämt med på den.
jag har med min till stallet,hem till kompisar,m.m,och det har heller aldrig varit nått problem.
dom har en bra nos,och älskar att söka,brukar låta dom söka efter sambon plus andra vänner i skogen,det är det bästa dom vet.
det är hundar som ÄLSKAR att arbeta,och dra en pulka med barn i på vintern är det roligaste som finns! att vara med och fiska på sommaren en varm sommardag,ligga på en filt och gassa i solen tills matte/husse får napp,och gå ner och doppa sig när det är för varmt..
en hund som orkar hålla igång,och vara med på evangemang i flera timmar,oavsett vädret. Men som gärna tar lång sovmorgon.
dra en rejs på tomten är kanon!
leka med andra hundar är lattjo,speciellt om man är snabbare själv,så att dom får jaga en,och att sitta i sandlådan med barnen är ju jätekul,man får ju vara med och gräva,vara med husse på jobbet är oxå skoj,då får man åka bil.
som sagt så är det en himla trevlig och social hund,iallafall för mig! den passar mig och mina behov,kan inte svara för alla andra,men vi är då helnöjda!