Guldtänder??

Sv: Guldtänder??

*kl*

det borde vara förbjudet... detta går inte på långa vägar att jämföra med tyllkjolar och strasshalsband. vad är nästa steg? att tatuera något "häftigt" på ryggen?

Ja om ingreppet innebär sövning så får det nog anses strida åtminstone mot djurskyddslagens andemening.
PL

fubick? skällsord? värt en anmälan? googlade och visst, ett skällsord.. gillade INTE det.. :mad:

en tyllkjol kan hunden få skav av, det är extra tyngd och sitter åt runt magen på dem = obehag
varför den sitter åt är för att den ska sitte kvar givetvis..
en guldtand känner en hund inte av överhuvudtaget..

btw, är det inte för ens egna höga nöjes skull man ens ger liv åt hundar, för att dom ska få obehagliga vaccinationer, tänder som kliar och tillrättavisas när dom gör "fel" (kissar där dom vill, tuggar på vad dom vill, småbiter och låtsasbråkar med barn även fast dte är en del av deras natur, kolla på vargungar..)

och för att inte tala om hästeriet, för människan eget höga nöjes skull så klär vi på den sadel och träns, stänger in dom i hagar och rider runt på dem, och alltför ofta så passar inte sadeln och det skadar hästen, hur många hästar tror du det finns i % som går genom HELA LIVET helt utan skador orsakade av människan?
fy fan säger jag, och du är emot en guldtand på en hundsom hunden inte märker ett skit av och inte heller skadar den..

Anmäl då, istället för att sitta här och skriva om det.

Du låter mest patetisk när du försöker förklara varför det skulle vara värre med en tuyllkjol än ett operant ingrepp. Du kan ju googla om patetisk är ett skällsord, i så fall kan du ju anmäla en gång till :idea:

Håller faktiskt med BeastieBabe i allt hon skriver, i så fall är jag väl lika patetisk kan jag tro :crazy: .

Tycker också att det är värre att klä ut sina hundar till barbies. Kläder för nytta är väl helt okej, om hunden är frusen, men att ta på dem än det ena, än det andra, det förstår inte jag.
Hunden i fråga mår ju inte dåligt av att ha guld över sin vanliga tand. inte är det väl heller smärtsamt efteråt, det är väl inget direkt ingrepp, eller jag vet inte, berätta gärna det för mig i så fall.

Man får väl ändå ha sina egna åsikter, trodde buke var till för det, har jag fel så rätta mig gärna.

/Fanny, som nöjer sig med en scarves till hunden här hemma ;)

När man ska göra ett ingrepp på en hund innebär det alltid en risk med sövningen/det lugnande. Ingreppet är ju en slags "operation" där man behöver limma "kappan" ovanpå tanden. Eventuellt kan man behöva slipa ner tanden. Klart hunden vänjer sig efteråt. Men nog känns det ett tag efter.

Nej men fy fan vad fjantigt. Stackars hund, han kan väl sätta de där guldtänderna i sin egen mun.

*kl*

det borde vara förbjudet... detta går inte på långa vägar att jämföra med tyllkjolar och strasshalsband. vad är nästa steg? att tatuera något "häftigt" på ryggen?
finns redan..

page12a.jpg

såg en annan bild av en pitbull med tribal över bogen upp på ryggen men hittade ej den bilden nu.. dock lär det vara ganska värdelöst på en hund med päls..

det är alltid en viss risk att söva en hund, och tandingrepp är ofta smärtsamma efteråt.
då måste min hund vara riktigt tålig då :p .. han har inte haft några som helst problem med att tugga ben, kex och kött samma dag som tandstensskrapning.. (ja dom "skrapar" ju med ljudvågor vilket är skonsammare än mekanisk skrapning va jag har fått höra..)

Anmäl då, istället för att sitta här och skriva om det.

Du låter mest patetisk när du försöker förklara varför det skulle vara värre med en tuyllkjol än ett operant ingrepp. Du kan ju googla om patetisk är ett skällsord, i så fall kan du ju anmäla en gång till :idea:
ska du svara så SÄG NÅGOT VETTIGT!

undrar vem som låter patetisk när h*n svara på ett inlägg och inte har några argument utan måste hacka på personliga grejer :smirk:

Larvigt!!!

men kolla på samma sida om röstningen om kamphundar vara eller icke vara.

vad händer om det i framtiden tas ett belut om just kampundens icke vara elle vara..
vad händer då om beslutet blir icke vara?

ska man utrota alla kamphundraser då:crazy: :confused:

sorry Of topic..

då måste min hund vara riktigt tålig då :p .. han har inte haft några som helst problem med att tugga ben, kex och kött samma dag som tandstensskrapning.. (ja dom "skrapar" ju med ljudvågor vilket är skonsammare än mekanisk skrapning va jag har fått höra..)

Oj då, det var ju dumt med tanke på att hunden inte får äta annat än mjuk mat ett par dagar efter tandskrapning..:crazy:

Oj då, det var ju dumt med tanke på att hunden inte får äta annat än mjuk mat ett par dagar efter tandskrapning..:crazy:
det var ingen information som vi fick av vet efter det att dom tagit tandsten.. så det är inte mitt fel.. hunden klarade sig bra och svalt inte ihjäl..

Ja varför inte!

så flera raser ska utrotas för att vissa individer i den rasen används som kamphundar?

det finns ju "kamphundsraser" som inte kampar utan är som vilken hund som hällst!

det låter fel i mina öron att utrota flera raser!

så du tror att alla problem försvinner om man förbjuder "kamphundar"?
Det blir nog jättekul när alla k*kförlängar-typerna i Bergsjön som inte kan ett skvatt om hundar helt plötsligt skaffar sig Fila Brasiliero, Kavkazskaja Ovtjarka m.m.! JÄTTEROLIGT! Jämfört med dessa raser är en Pitbullen en gullgosse :love: ...

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka