Gud finns!!!

Sv: Gud finns!!!

Hur menar du?
De som varit döda en lång tid och kommit tillbaka?
Som i en metafor eller i verkligheten?

KL
Jag personligen tror att när vi dör, så dör vi.
Som en on/off knapp.
Men våra kroppar består av energi.
Det gör ju ALLT. Och den energin försvinner inte från systemet.
Den blir till något annat. Inte i samlad form. Men den måste återvinnas på något sätt. En del av min energi kanske bidrar till att ett nytt äppleträd kan växa?

Så är det! Som Carl Sagan sa, "we are all made of stardust". Minsta molekyl i oss återanvänds, och vad vi själva är byggda av kan vi ju bara fantisera om. Så på sätt, är väl livet evigt.

Så är det! Som Carl Sagan sa, "we are all made of stardust". Minsta molekyl i oss återanvänds, och vad vi själva är byggda av kan vi ju bara fantisera om. Så på sätt, är väl livet evigt.

Där är ett sådant exempel som jag menar, på hur man kan tolka bibeltexter till något logiskt :)

Vad har Carl Sagan med bibeltexter att göra?

Och ska du tolka bibeln på ett nytt sätt borde du väl utgå från vad som står i den? Hittills har du bara skrivit om dina egna tankar som är mycket långt från kristendomen i många fall.

Nu förstår jag inte riktigt dina tankar?
Frågan om evigt liv är väl i allra högsta grad knuten till Bibeln?
Och självklart är det mina egna tankar, annars skulle ju hela saken med att tolka Bibeln på sitt eget vis falla?
Då kan vi ju likaväl gå och sätta oss i en kyrkbänk, stänga av våra hjärnor och nicka instämmande till vad än prästen har att säga?

kl

Alltså, ni kan lägga ner den här debatten. Det är kristallklart nu, jag upprepar, kristallklart - att gud visst finns. Serrni.
För man har hittat 10 guds budord på stentavlor stora som elefanter, i en grotta på mars. Det är NASA's robot curiosity som hittade dessa. Nu finns ingen tveksamhet längre. Det är inte ens ett första aprilskämt, artikeln är utlagd den 6 juli i år och idag är det den 30 november - dagen då allt blev kristallklart liksom, kom ihåg det! Nu behöver vi inte tvivla längre! Nu är det dags att vi mea culpar allt vi kan!

NASA announced today that its Curiosity Rover has found an unambiguous message from God written on tablets in a Martian cave.

According to an official press release two giant stone slabs the size of small elephants were located deep inside a cavern abutting Aeolis Mons, a large mountain.

http://www.nairaland.com/1349007/nasa-finds-message-god-mars

Men det finns inga logiska bevis för varför jag skulle bli kär i just min man och inte hans kollega, eller varför jag gillar gula ärtor men inte gröna. Allt går inte att bevisa logiskt.

Varför skulle det inte gå menar du? Jag ser inte vad problemet skulle vara.

Jaha! Där ser man, lika bra att lägga ner denna tråden då :D
Det var nog inte så många som förstod vad jag ville säga ändå.
Och till er som fattade: :bow:

Förlåt förlåt, givetvis inte!

[garvade ihjäl mig när jag läste den :D hur lyckades du komma över den där? :D]

Tänkte väl det! :up:

Jo jag kände det på mig att man hittat just hängslena budorden på annan planet, så jag gjorde som så många andra - jag googlade! :D
Och det måste ju vara sant! Det står ju där, svart på vitt!

Det var nog inte så många som förstod vad jag ville säga ändå.

För att återgå till att vara seriös - jodå jag tror de allra flesta förstår. Men alla har inte styrkan att vara goda utan att väga det mot det onda. Därför lutar man sig mot och i en massa argument. Jag tycker du har en sjysst inställning, men jag köper inte gudadyrkan eller kopplingar till villkor för godheten.

Ja, det är ju uppenbart sant - de har ju intervjuat Covington på Nasa :) Så nu är jag kristen! :up:

Tack, honung, för att du delade med dig! Som Covington säger så är ju media faktiskt emot kristendomen och sprider därför inte denna nyhet. Tyvärr :(

Nä eller hur - det här är ju något som liksom ställer allt på sin ände. Jag kände att detta måste komma fram. Som någon tidigt sa i tråden, någon biskop som var troende för säkerhets skull, ifall det skulle visa sig vara sant. Idag är han nog tacksam för att han har lagt ner tid och energi på att tro. Om han bara får veta liksom, det vet man ju inte. :(

Mitt livs mission ska bli att sprida detta :bow: För dig, för den biskopen, för oss alla :angel: (det där var den mest gudalika smileyn jag kunde hitta).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag gör en chansning och ser om buke ännu en gång har svar på min fråga och mitt problem. I år har jag helt plötsligt reagerat på solen...
2
Svar
28
· Visningar
3 309
Senast: hastflicka
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 509
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 137
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar