Grupper på Facebook vs Diskussionsforum.

@Skorpion76 Du är just nu med om ett mycket vanligt bukefenomen: diskussioner barkar käpprätt åt skogen från sitt ämne. Jag är i högsta grad delaktig den här gången så jag ber om ursäkt och sätter för min del punkt här. :)
Jo, jag brjade så smått att undra vad i h... det här hade med min fråga att göra. Bra att du ber om ursäkt i alla fall!

Signaturen är en text eller bild som syns längst ner i inlägget varje gång som du postar. Det kan till exempel stå "Heja Örgryte" om man till exempel är ett stort fotbollsfan och håller på dem. En del användare lägger in en banner i sin signatur, men det är ganska onödigt. Om den är stor tar den bort uppmärksamheten från det som postaren egentligen skriver. Jag brukar göra bildsignaturer, men de är för det mesta ganska små och diskreta.

Ah.
Men här får du ju med bilden uppe till vänster vid varje inlägg (avataren).

@Skorpion76 Det var rätt tjatigt på den tiden vi hade signaturer på Buke. Folk ändrade inte särskilt ofta så man läste samma talesätt och annat dag ut och dag in.

Vi hade däremot inga banners, det tycker jag är ännu värre. Tar fokus från läsningen av inlägget.

Så jag är rätt nöjd med att vi inte har några signaturer längre :)

Vi hade däremot inga banners, det tycker jag är ännu värre. Tar fokus från läsningen av inlägget.
Vad är banners? Alltså reklambanners är jag med på, men i det här sammanhanget?

Jag är jätteglad att vi inte har signaturer för övrigt även om jag förstår att @Skorpion76 tycker att sådana är trevliga. Det är de ju! Men det blir lite tjatigt.

@niphredil Sitter på spårvagnen nu och hittar inga exempel. Men på resforum har jag ibland sett folk med banners som är en nedrärknare inför nästa resa. Då kanske du förstår vad det kan vara?

Ah.
Men här får du ju med bilden uppe till vänster vid varje inlägg (avataren).
Jo i och för sig, men det är ändå ett roligt inslag.
Vad är banners? Alltså reklambanners är jag med på, men i det här sammanhanget?

Jag är jätteglad att vi inte har signaturer för övrigt även om jag förstår att @Skorpion76 tycker att sådana är trevliga. Det är de ju! Men det blir lite tjatigt.
Det kan till exempel innebära att man i sin signatur gör reklam för sitt eget forum till exempel.

Buke är ett forum där människor som fastnat i inaktivitet och offer-roll får oerhört mycket klappar på ryggen och där det är mycket tydligt att rättighets-Sverige inte får ifrågasättas (om FK ger avslag så är det FK det är fel på, om man blir stressad på jobbet så är det jobbet det är fel på (kan mycket väl vara sant men det är inte konstruktivt eller hjälpsamt att de flesta bara håller med), och så vidare).
Det där tycker inte jag stämmer. Det har funnits många trådar där personer verkligen fått "offerrollen" ifrågasatt, men också blivit peppade för att förändra.

I grupper på fb kan man diskutera saker man inte törs diskutera på buke, t.ex. = Mycket bra :up:

Tycker tvärtom. Mest för att på fb använder jag mitt riktiga namn, vilket jag aldrig gör på forum. Här är jag visserligen inte så anonym ändå men jag kan skapa ett anonymt nick. Och på andra forum är jag mer anonym.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 084
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama