Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En liten fråga. Jag tog det gröna kortet för en himla massa år sedan, tävlade en del och flyttade sedan utomlands. Har inte behövt använda det alls och har nu ingen aning om vad jag har gjort av det. Om jag nu inte skulle hitta det, behöver jag ta om det?
Kolla om föreningen eller distriktet du tog det i har kvar uppgifterna och be att få in de i TDB. Jag har fått mitt förnyat en gångför massor av år sedan.
jag läste på en inbjudan till grönt kort kurs att de som är över 18 bör gå kursen. Man måste alltså inte gå om man är över 18? Eller har jag helt fel för mig?
Kolla på TDB om det är registrerat. Man får ju inte något fysiskt kort längre, utan det står när du loggar in på TDB. Annars bör du nog kunna prata med distriktet.
Det är arrangören av kursen som skickar in till distriktet att du är godkänd samt betalar för registreringen i TDB.
Du behöver som senior inte gå själva kursen, men det rekommenderas.
Om du inte går kursen måste du vid själva skrivtillfället göra samtliga delprov + själva Grönt kort-provet
Ja okej!
Det är en kurs på gång. Dock flera mil ifrån mig. Och då jag inte har eget körkort måste jag få skjuts varje tillfälle. 6 ggr. Så jag tänkte ta den halvdags kursen då man gör proven direkt. Men det kanske inte är så smart då. Många säger ju att det är ganska svårt prov?
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Skola & Jobb Och framförallt vara alkoholfritt. Jag dricker aldrig (har inga problem med alkohol ska tilläggas, tycker bara det är äckligt och tomma...
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.