Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag diskuterar och argumenterar. Är det inte det som är meningen här?
Tja, antingen är ni så dumma så ni inte ser hela bilden, eller så hycklar ni vilket jag har påpekat flera gånger. Jag tror faktiskt på det senare. Observera att jag inte talar om dom som bara avstår från att äta kött, utan om dom som dessutom slår sig för bröstet och gör sken av att göra det med omtanke om djuren och kritiserar oss allätare. Och det är ju det saken gäller, eller hur?
Dricker ekologisk mjölk, äter kött miljö och djur-vänligt producerat hos grannarna och/eller slaktar själv, äter ägg och tuppkött från egna frilevande djur på gården, köper krav och ekologiska varor i butiken mm. Vad gör du själv?
För att svara på din sista löjliga fråga: Nej, jag dumförklarar ingen som inte gör sig förtjänt av det. Tycker du inte det här har gått för långt nu??
LIA
Tja, antingen är ni så dumma så ni inte ser hela bilden, eller så hycklar ni vilket jag har påpekat flera gånger. Jag tror faktiskt på det senare. Observera att jag inte talar om dom som bara avstår från att äta kött, utan om dom som dessutom slår sig för bröstet och gör sken av att göra det med omtanke om djuren och kritiserar oss allätare. Och det är ju det saken gäller, eller hur?
För att svara på din sista löjliga fråga: Nej, jag dumförklarar ingen som inte gör sig förtjänt av det. Tycker du inte det här har gått för långt nu??
LIA
En klassisk fråga till minigrisägare som ofta ställs av just vegeterianer.
Ja, jag äter griskött, men inte mina minigrisar.
jag har en fråga som jag faktiskt har funderat på ett tag ... ^^
ni som har grisar som sällskapsdjur, äter ni skinka o. dylikt som kommer från gris?
jag skulle aldrig kunna äta den sorts djur som jag hade och kelade med! det beror väl förstås på att jag är vegetarian, men iallafall
Om de är självupplevda så är det lika självupplevt att ha läst om hur djur har det, men det går ju uppenbarligen inte enligt dig. Hur ska du ha det egentligen?
Är det det du bråkar om? Att vi "hycklar" (ett himla tjat om hyckleri hela tiden :smirk? Det är väl faktiskt inte ditt problem, om vi nu "hycklar", jag tror nog att vi "veggar" klarar oss själva, utan att någon talar om för oss vad som är "hyckleri" från vår sida och vad som "rätt" för oss att äta och inte äta.
Skillnaden här ligger väl i fördömmandet av andra, det är väl däri hyckleriet ligger!? Att dricka mjölk då, kan ju komma från uppbundna kor, hur ser du på det!? Om man nu kritiserar slakt, djurhållning t.ex. så anser jag att man FULLt ut ska avstå. Man tycker t.ex. att det är ok att ha smådjur i en liten bur men produktionsdjur är hemskt, bara för att man äter dem!? Man ser ju tydligen sig själv som rättrådande om var gränsen ska dras och tydligen så dras den vid den egna tröskeln.
Klart att man som vegan/vegitarian får bestämma vad man vill äta och inte äta, men se inte "vageln i din nästas öga och inte bjälken i ditt eget"!
Kicki
Personligen så tycker jag att det är bättre att gynna det som fungerar bra än att avstå. Ifa. avståndstagandet mest beror på själva djurhållningen och hur man ser på den.
KL
En sak jag funderar över när folk är vegetarianer/veganer är hur mycket de bryr sig om sina kläder och assessoarer. Vissa går ju runt i skinnskor/skinnbälten eller har skinnväskor utan att bry sig.:smirk:
Men i detta fallet så är det ju du själv som uttrycker din åsikt, den förmedlas inte genom ytterligare en part! För mig skillnad!
Kicki
Har du någonsin kritiserat något öht? Har du avstått då?Om man nu kritiserar slakt, djurhållning t.ex. så anser jag att man FULLt ut ska avstå. Man tycker t.ex. att det är ok att ha smådjur i en liten bur men produktionsdjur är hemskt, bara för att man äter dem!?
Som tidigare sagts i tråden, folk har olika åsikter. Det finns bla vegetarianer som inte är mot skinn just för att det är en restprodukt från köttet och det då ska tas tillvara på.KL
En sak jag funderar över när folk är vegetarianer/veganer är hur mycket de bryr sig om sina kläder och assessoarer. Vissa går ju runt i skinnskor/skinnbälten eller har skinnväskor utan att bry sig.:smirk: