Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Och jag som tycker att du har så liten och fin mage :D
Fast den hade nog inte synts alls på mig eftersom jag väger lite mer..

Tyvärr har jag inga bilder från vecka 26 men i mitten av vecka 27 såg den ut såhär;
th_vecka263sida.jpg

th_vecka263fram.jpg

pmm; Kan man sakna magen? Jag är mest nyfiken på det som ska komma ut.. :D

pmm; Kan man sakna magen? Jag är mest nyfiken på det som ska komma ut.. :D

Jag gör det, skulle kunna gå och va gravid typ resten av livet när magen är sådär lagom stor, jag hann ju inte ens göra en gipsavgjutning som jag ville! Men självklart slår det inte känslan när man får upp bebisen på bröstet!!

Hur mycket har du gått upp i vikt? Om man får fråga sånt. :D
För sist jag var hos bm hade jag gått upp 6,5 kg sen inskrivningen. Och jag undrar liksom var dom sitter. Det kanske gömmer sig en jättebaby i min lilla mage ändå. :rofl:

Delvis kl

Fin fin mage! Om jag får gissa på något så tror jag att det är en liten flicka som döljer sig där inne =)

Aningsfull: Det är nog en liten tjej i din mage med! Det ha avrit så mycket pojkar nu på sista tiden, så nu får det allt ta och komma några flickor med! Jag tycker att din mage är jätte fin, skönt att inte behöva ha en så stor mage.

//Julia

På ultraljudet trodde dom också att det skulle bli en liten tjej. Hoppas! :bump:
Fast med tanke på att både jag och sambon kommer från otroligt tjejstarka släkter vore det inte helt omöjligt. :angel:
På min sida är det bara 3 stycken av alla kusiner som är pojkar, och på sambons sida är dom bara 2. :angel::D

Kanske därför svärmor hoppas så mycket på att det ska bli en pojke, men jag misstänker att hon får bli besviken. ;)

*Delvis kl*

Jag vägde mig senast i lördags då jag gått 29 hela veckor.
Då stod vågen på +6 kg sedan innan jag blev gravid. Undrar också var de kilona sitter för
i övriga kroppen känner jag mig nästan smalare nu än innan. Det kommer väl som en chock sedan.
Pang så har man gått i 10 kilo över jul :angel:
Jag har ju också fått en liten "diabetesvarning" av min barnmorska så nu är det slut på marmeladmackor mm.
Taskiga arbetskamrater har jag också, de har köpt en stoor förpackning pepparkakor och satt i fikarummet *suck*
Jag har dock kommit på att vispgrädde är väldigt gott till det mesta.. :d

Pmm; Du får skaffa fler helt enkelt :D Jag längtar tills min kommer ut.
Vill ju snusa bebis nu!

Freyja_bus; Jag vet inte vad jag ska tro ang. könet på bebisen.
Jag har en UL-bild hemma som visar ett konstigt paket mellan det jag tror är benen :D
Ska se om jag kan fixa så jag får bilden inscannad så jag kan visa. Kanske kan fixa det i fotoaffären imorgon..

Det är roligt att ta fram bilder och kolla skillnaden. Redan i vecka 9 tyckte jag och min sambo att jag börjat få bebismage. Och nu kan jag knappt minnas att jag var så smal en gång i tiden. :rofl:
Så ja, när man sätter upp bilderna bredvid varandra så ser man att min mage har växt massor. :D

16208199.jpg

16208207.jpg

Sen misstänker jag ju att nåt av kilona på vågen är lite *harkel* noga utspridda trivselkilon som gillat alla kvällar på soffan med godis i ena näven, chips i den andra och sockerkaka i den tredje. :angel:

Vänta bara tills magen är så stor att du inte kan röra dig i tv-soffan. Då har man på något sätt lyckats förse sig med allt nödvändigt inom armlängds avstånd, uppvinglat på soffkuddar och magen t.ex. När händerna inte räcker till :D

*kl*

Ni som inte kan hitta var de där få kilona har satt sig.

Det är så att de smyger sig på bakifrån :eek:

Tyckte att jag var lika smal som vanligt förutom den där lilla fina bulan på magen som var så härlig att klappa på, tills jag en dag kände att det var något som tattchade mina lår, trodde nästan någon stod bakom mig & försökte vara lite "rolig" och peta mig i vecket mellan lår & rumpan. Men så var inte fallet, det var rumpan som hade ramlat ner :crazy::angel::eek:

:rofl:

Att rumpan växer har jag märkt. Min älskade sambo var så snäll att han mätte mig runt rumpan här för några dagar sedan och började asgarva åt resultatet. :angel::rofl:
Jag och min sambo gillar att reta varandra. ;)

Min har blivit mindre säger min sambo, men det kan maskeras av jättemagen, jag vet inte än! Men en hel del muskler har ramlat bort, det känns. Ser inte fram emot att träna upp mej sen igen!

*kl*

ja då var det bara tre veckor kvar då :eek::love:, går in i vecka 38

16252723.jpg

En sån där liten smidig mage vill jag också ha. Går in i vecka 34 idag och kan inte knyta skorna utan att mer eller mindre bryta ryggen och flåsa en halvtimme efteråt ;)

jo, jag ska nog vara rätt nöjd med min magen, kan röra mig som innan. dock när man är i stallet så känner man att det är något i vägen, men det är inte ofta jag haft den kännslan :D:p

*kl*

Ni som inte kan hitta var de där få kilona har satt sig.

Det är så att de smyger sig på bakifrån :eek:

Tyckte att jag var lika smal som vanligt förutom den där lilla fina bulan på magen som var så härlig att klappa på, tills jag en dag kände att det var något som tattchade mina lår, trodde nästan någon stod bakom mig & försökte vara lite "rolig" och peta mig i vecket mellan lår & rumpan. Men så var inte fallet, det var rumpan som hade ramlat ner :crazy::angel::eek:

Tack för dagens skratt! :rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 138
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka