Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag är då rakt inte smal, men kände mig ändå fin som gravid. Allt blir vad man gör det till.

Jag köpte många fina mammakläder, gillade att framhäva min mage som jag annars mest vill dölja. Har en väninna som också är överviktig och gravid, hon klär sig i sin killes meckartröjor och mysbyxor och gnäller över hur ful hon är. Alla gör som dom vill och har vad de vill på sig, men att ha gravidkläder gör faktiskt att man bli finare och jag tycker man bär upp magen snyggare när man framhäver den.

Min vän är i v. 41, och i de kläderna hon har på sig ser hon ut som hon känner sig: tjock och jättestor. Visste man inte att hon var gravid skulle man bara tro att hon lagt på sig över magen.

Ja min är definitivt större! Jag är 1.73 lång, betyder det att min bebis är jättestor? :eek:

Jag ska på ultraljud på måndag igen, får väl se om det är en heffaklump därinne eller om jag bara har ovanligt stora tarmar ;)

Någon annan som ska på ultraljud snart?

Eller jag kanske har en mini ;)

Som tur är ligger mitt SF-mått på normalkurvan, annars skulle jag nästan vara lite orolig.

Här får man inte göra något mer ultraljud (om allt är som det ska).
Så jag får helt enkelt vänta tills min kommer ut innan jag får se den igen!!

Jag hade lika liten mage vid förra grav. och fick då en normalstor dvs. 3640g och 50cm

Och om man tittar på SF kurvan så följer båda mina grav ganska exakt.

Så det beror helt på hur man bär sina barn, jag vet att jag frågade min BM en gång i slutet på den grav., och hon sa att jag antagligen bär mina barn ganska "långt in"

Jag kanske är ihålig! ;)

Mitt SF mått låg lite under normalt sista gången jag var hos BM, och ut kom Arvid, 5030 gram, 55 lång. Så man ska nog inte lita på SF måttet! :)

Nej, Sf måttet säger inte så mycket. Kvinnan på familjerätten när vi var och skrev under papper häromdagen sa att: hennes sista barn sa alla att: den där blir liten den, under det normala, hon hade jätteliten mage sa hon...Sf måttet samt ultraljudet visade en yttepytte baby..och ut kom en baby på över 4500 ;).

Kl.

Mitt första barn var jättestort. Andra graviditeten klämde barnmorskan på magen och sa att det här är en liten en, han har hur mycket plats som helst....Ja tjena. Några dagar senare tittade Gustaf ut med en matchvikt på 4950 gram...Jag vet inte vad barnmorskan tycker är litet, men jag tycker då att han var ganska stor!

Inte jag heller, och BM som förlöste mig såg ut såhär :eek: när han kom ut. Hon hojtade att han vägade säkert närmare 5 kilo, och jag bara "jaja, visst". Sen var hon tvungen att kontroll väga honom två gånger för att fatta att han var så stor.

Jag hade typ 20 liter fostervatten också, så jag fattar inte vart allt har fått plats. När huvudet kom ut så kom en fontän med fostervatten, som stänkte ner min sambo som satt vid mitt huvud, och mina skor som stod vid dörren, 2,5 meter bort. Jag måste vara ihålig! :D

Magstorleken/formen beror ocksa pa hur livmodern sitter och vart moderkakan ligger sa du behover nog inte oroa dig :D
Dessutom har en del mer fostervatten an andra...aven gaser och sant kan spela in!

Jag ska pa (ytterligare ett) ultraljud pa tisdag!!! Far nog tid for mitt snitt da - bada bebisarna ligger i sate och tydligen vander sig tvillingar sallan om efter 28 veckor :eek:
Blir nog runt forsta veckan i januari...hoppas verkligen att de stannar darinne tills dess!!!

Oj vad kul (inte att de ligger i säte alltså ;)) ! Ska du föda i England eller? Jag har bf 1/1 så det kanske blir samtidigt?

Eller jag kanske har en mini ;)

Som tur är ligger mitt SF-mått på normalkurvan, annars skulle jag nästan vara lite orolig.

Här får man inte göra något mer ultraljud (om allt är som det ska).
Så jag får helt enkelt vänta tills min kommer ut innan jag får se den igen!!

Oj! Jag ska göra minst två till! Fast å andra sidan så varar de inte så länge, typ 3 minuter, och läkarna kan knappt nån engelska så jag har ingen aning om vad de säger. Så jag får lita på min intuition ändå, det sparkas och har sej där inne och jag har sett att den har både händer och fötter! :)

Jag tycker ju att min mage är liten för att vara i v 26 men mitt sf-mått ligger tydligen över normalkurvan sa bm. :eek:

Magen putar inte så mycket, men livmodern sträcker sig högt upp. Vilket kändes inatt när bebis låg och sträckte på sig. Jag kunde ju knappt andas. :rofl:

Min mage var liten och ändå var min son ganska stor. Min mage låg precis på det normala på kurvan.
Våra grannar och vänner tittade på min son och frågade : "vart låg han??" för dom tyckte inte heller min mage var stor. och ändå hade jag lagt på mig ca 14 kg. när han kom ut hade jag gått ner 9.
BM trodde han skulle väga flera hekto mindre än vad han gjorde när han kom ut.
Men, jag är glad att min son inte var en "monsterbebis" som sin far, 5.3 kg. Har hört att diabetes kan göra att barnen blir stora och min sambo är typ 1 diabetiker så det stämmer nog.

Senast ändrad:

Min mage var liten och ändå var min son ganska stor. Min mage låg precis på det normala på kurvan.
Våra grannar och vänner tittade på min son och frågade : "vart låg han??" för dom tyckte inte heller min mage var stor. och ändå hade jag lagt på mig ca 14 kg. när han kom ut hade jag gått ner 9.
BM trodde han skulle väga flera hekto mindre än vad han gjorde när han kom ut.
Men, hag är glad att min son inte var en "monsterbebis" som min far, 5.3 kg. Har hört att diabetes kan göra att barnen blir stora och min sambo är typ 1 diabetiker så det stämmer nog.

men fasiken vad jag gör tabbar och trycker på fel knappar då""! måste vara trött..

Tar sista knappen och lägger in en bild på magen från i fredags, v 16 (15+1):

v161512.jpg

Delvis kl...

Fin liten bula!!

Nu börjar den här tråden att trilla längre och längre ner. Visserligen har många gått och fått bebisar, måste nog är det många gravida kvar?!

Fram med magarna nu!:)

//Julia

Ok, här kommer bilder..

Bilder tagna förra veckan, 28v + 4;
th_284fram.jpg

th_284sida.jpg

Bilder tagna för någon minut sedan :D , 29v + 3;
th_29V3fram.jpg

th_29V3sida.jpg

Jag bakar fortfarande på min bulle. Men efter diabetesvarningen där jag fått paniklägga om kosten har min mage krymt igen. :angel::rofl: Frågan är hur man ska tolka det. :rofl:
Såhär ser jag ut nu mitten av vecka 26

Photo_18942_679617.JPG

Photo_18942_679621.JPG

Åhh vad jag saknar min mage när man ser den här tråden!

Men det är väl fler som är gravida fortfarande?

*bilder bilder bilder* ;)

Men guud så fin mage du har!

Frågan är om min lilla bula kommer att ha blivit så fin på mindre än 2 veckor.
Jag längtar ju efter putmage. :D :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 707
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 138
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat