till alla:
Hur svårt kan det vara? Tjejen har varit gravid tidigare, hon tror att det var för ca 2 år sedan. Att man kan uttrycka sig på ett betydligt mer begripligt sätt är väl sin sak, och det får ni gärna tala om. Själv tycker jag dock att det kan anses rätt självklart att man vet huruvida man varit gravid eller inte om man gjort en abort. Alltså är det inte det hon "tror" någonting kring och man kan leta efter vad annat i texten som TS kan syfta på. Eller så kan man fråga vad hon menar eftersom man inte förstår. Bra träning på lite extremare läsförståelse om inte annat.
Och jag är mycket medveten om att detta är ett diskussionsforum och jag tycker inte att man ska behöva stryka medhårs etc etc men för en nervös ung (?) tjej som ställer en fråga tycker jag att taskiga kommentarer ang hur hon uttrycker sig i skrift är ganska onödiga.
För övrigt har jag inget svar på frågan, mest bara saker jag tror, och jag råder dig att säka på tex ungdomsmottagningssidorna som finns på internet eller ännu bättre, fråga någon med ett yrke där man bör veta.