Status
Stängd för vidare inlägg.
M

marre_86

Ä troligt vis gravid har varit det för ca 2 år sen också tror jag. men jag känner att jag inte vill ha barn riktigt än vill ha ett jobb först så man kan få in lite pengar o så.
Men nu undrar jag är det farligt att göra en abort igen?
 
Sv: Gravid...

TROR du att du har varit gravid förr..? borde man inte veta det?

det borde väl inte vara farligt, det finns ju många som har genomgått fler aborter än så. (fast det kanske inte är så bra, men man överlever ju bevisligen)
 
Sv: Gravid...

Nej jag tror inte jag varit det förut det står att jag har!
 
Sv: Gravid...

om du inte var gravid. Varför gjorde du abort?

Man måste nog veta att man är gravid eller inte innan man tänker på abort.
 
Sv: Gravid...

till alla:

Hur svårt kan det vara? Tjejen har varit gravid tidigare, hon tror att det var för ca 2 år sedan. Att man kan uttrycka sig på ett betydligt mer begripligt sätt är väl sin sak, och det får ni gärna tala om. Själv tycker jag dock att det kan anses rätt självklart att man vet huruvida man varit gravid eller inte om man gjort en abort. Alltså är det inte det hon "tror" någonting kring och man kan leta efter vad annat i texten som TS kan syfta på. Eller så kan man fråga vad hon menar eftersom man inte förstår. Bra träning på lite extremare läsförståelse om inte annat.

Och jag är mycket medveten om att detta är ett diskussionsforum och jag tycker inte att man ska behöva stryka medhårs etc etc men för en nervös ung (?) tjej som ställer en fråga tycker jag att taskiga kommentarer ang hur hon uttrycker sig i skrift är ganska onödiga.

För övrigt har jag inget svar på frågan, mest bara saker jag tror, och jag råder dig att säka på tex ungdomsmottagningssidorna som finns på internet eller ännu bättre, fråga någon med ett yrke där man bör veta.
 
Sv: Gravid...

till alla:

Hur svårt kan det vara? Tjejen har varit gravid tidigare, hon tror att det var för ca 2 år sedan. Att man kan uttrycka sig på ett betydligt mer begripligt sätt är väl sin sak, och det får ni gärna tala om. Själv tycker jag dock att det kan anses rätt självklart att man vet huruvida man varit gravid eller inte om man gjort en abort. Alltså är det inte det hon "tror" någonting kring och man kan leta efter vad annat i texten som TS kan syfta på. Eller så kan man fråga vad hon menar eftersom man inte förstår. Bra träning på lite extremare läsförståelse om inte annat.

Och jag är mycket medveten om att detta är ett diskussionsforum och jag tycker inte att man ska behöva stryka medhårs etc etc men för en nervös ung (?) tjej som ställer en fråga tycker jag att taskiga kommentarer ang hur hon uttrycker sig i skrift är ganska onödiga.

För övrigt har jag inget svar på frågan, mest bara saker jag tror, och jag råder dig att säka på tex ungdomsmottagningssidorna som finns på internet eller ännu bättre, fråga någon med ett yrke där man bör veta.


Tack någon som fatta utan att bli sur och grinig för att jag kanske inte skrev så bra.. men hur dum tror ni jag e igentligen gör en abort utan att vara gravid vilken läkare skulle göra det?!

Har suttit och ringt till en massa gyn mottagningar men ingen som har tele tid så blir till att ringa i morgon..
 
Sv: Gravid...

Om man ska svara på en fråga är det en förutsättning att man begriper den. Antingen var hon gravid för två år sen, eller trodde hon var gravid för två år sen, eller var gravid och trodde det var för två år sen. Det framgår inte alls, nämligen. Och meningen jag citerade kunde jag inte alls få något vettigt ur.
 
Sv: Gravid...

Är troligtvis gravid. Har också varit det för ca 2 år sen. Men jag känner att jag inte vill ha barn riktigt än, vill ha ett jobb först så man kan få in lite pengar och så.
Men nu undrar jag, är det farligt att göra en abort igen?

Så, är det någon som förstår inlägget NU då? Jag gjorde det från början, och jag är inte speciellt överbegåvad någon annan här.... Dessutom ställde hon frågan sist och den meningen var ju inte så svår att tyda. Och den var väl viktigast i inlägget kan jag tycka.
 
Sv: Gravid...

Precis så, men med betoning på TROR och HAR.

Alltså borde det blir så här om man formulerar om det lite:
Nej, jag tror inte att jag varit gravid förut, precis som det står så har jag varit det. Jag tror det var för ca 2 år sedan.
 
Sv: Gravid...

Okej, nog snackat om språket.

Är det någon här som kan besvara tjejens fråga: är det farligt att göra en abort igen?


/moderatorn, ville helst inte radera OT-språkeriet
 
Sv: Gravid...

Det är ju en risk man tar att göra abort överhuvud taget.
Det är ju inte nyttigt att göra det fler gånger heller.
Det kan ju medföra komplikationer.

men jag tycker att du ska fortsätta ringa och prata med någon som kan det.
(precis som du tänkt!)

Hur långt gången är du? har du gjort grav.test?
Vad gjorde du för abort förra gången? Fick du några problem då?

Hoppas att det löser sig!

/ Lisa
 
Sv: Gravid...

tror det är större risk med aborter om man gör de ofta men om det nu var 2 år sen sist så tror jag itne det är värre än andra "ingrepp"...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Senast: Manji
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 687
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp