Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatera mig: vad är kopplingen mellan Novartis och Glaxo Smith Kline som tillverkar pandemrix? Är det samma företag eller? *undrar*
Om du läser sida 43-46 så är dessa påstående sanna iaf eftersom det ligger polisutredningar mot Baxter int. mm.
Var hittade du det? Hemsidan eller i anmälan?Det står tom på emea (european medicines agency) att när vaccineringen görs så skall återupplivsningsutrustning finnas nära tillhands
Var hittade du det? Hemsidan eller i anmälan?
//Alice
Men detta är då när man vaccinerar allergiska personer eller personer som har reagerat negativt på influensavaccin tidigare. Gäller alltså inte "den stora massan".However, it may be appropriate to give the vaccine to these patients during a pandemic, as long as facilities for resuscitation are available.
Alltså tough shit men din rädsla är inte nog för mig att riskera mitt barns hälsa....
Finns den informationen någonannanstans. Men jag orkar inte leta igenom att sidor jag har besökt.
Men många vet inte om dom reagerat negativt på influensavaccin. Vad jag vet så har jag aldrig vaccinerat mig mot influensan. Sen vet man juh inte exakta innehåll i vaccinet. Du ska tex inte vaccinera dig om du är överkänslig mot kvicksilver osv.
Kopplingen vet jag inte exakt (kanske har läst det någonstans, vart komme rjag inte ihåg längre efter ett ex antal sidor ). Men det är inte samma företag iaf, dock kan det juh vara så att dom sammarbetar på något sätt. Men båda tillverkar iaf vaccin mot H1N1. Novartis vet jag tillverkar även kvicksilverfritt vaccin iaf och även Baxter.
Novartis tillverkar vaccinet Focetria och Glaxo Pandemrix.
http://www.novartis.se/index.shtml
http://www.glaxosmithkline.se/
Graviditet och amning
Information om användning av Pandemrix under graviditet saknas. Läkaren måste väga nyttan mot de eventuella riskerna med att ge vaccinet om du är gravid. Tala därför om för läkaren om du är/misstänker att du är gravid eller planerar att bli gravid.
Pandemrix kan ges under amning.
Graviditet och amning
Tala om för läkaren om du är/misstänker att du är gravid eller planerar att bli gravid. Du bör diskutera med din läkare om du kan få Pandemrix.
Vaccinet kan användas under amning.
Och hur många människor har HAFT svininfluensan utan biverkningar?
Och hur många människor har HAFT svininfluensan utan biverkningar?