gravid: vaccinera sig

Sv: gravid: vaccinera sig

Var har du fått de siffrorna ifrån?

Här har du ett antal källor!

Prototypvaccinet Pandemrix är testat på cirka 5 000 personer och man har i dessa tester inte sett några biverkningar som förlamning eller någon allvarlig neurologisk påverkan

Källa

Man har testat detta vaccin på 9000 personer och utifrån dessa studier sammanställt vilka biverkningar som man sett. Även det slutgiltiga vaccinet är testat på människor, fast på ett mindre antal individer.

Källa

Hur har Pandemrix effekt undersökts?
Pandemrix utvecklades först som ett prototypvaccin (s.k. mock up-vaccin) med hjälp av en H5N1-stam av influensaviruset som kallas A/Vietnam/1194/2004. Företaget testade prototypvaccinets förmåga att sätta i gång bildandet av antikroppar (immunogenicitet) mot denna influensavirusstam före pandemisituationen.
Efter det att H1N1-pandemin brutit ut ersatte företaget virusstammen i Pandemrix med den H1N1-stam som orsakat pandemin och lade fram uppgifter om detta för Kommittén för humanläkemedel (CHMP).

Källa

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Svartkatt
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar