Gravid-illamående

Sv: Gravid-illamående

Jag tänker vidare från ditt inlägg och tror att det är "ärftligt". För både min mamma och mig och min syster har det varit så att det har blivit värre för varje gång. Min mamma har 4 barn, min syrra 4 och jag har 3.

Sen finns det ju andra som har mått apdåligt under en graviditet och tagit nästa graviditet med en klackspark.

Jag är fast i min tro på att det är hormonellt. Å andra sidan har jag snabbt fått mjölk efter förlossningen, och sedan haft hur mycket mjölk som helst till bebisen. Förlossningarna har varit relativt snabba och jag har återhämtat mig snabbt fysiskt. Jag antar att man inte kan få allt? ;)
 
Sv: Gravid-illamående

Jag tror också det är hormonellt (eller rättare sagt, det vet man ju att det är!). Man är kanske olika känsliga för hormonerna helt enkelt?

Jag fick också snabbt mjölk efter förlossningen och hade gott om det. Och den var tydligen rejält "fet" också, för sonen dubblade vikten på två månader. Trots att det var min första förlossning gick den väldigt snabbt (dock ej smärtfritt hehe) och jag läkte snabbt (sydde två pyttestygn) trots min höga ålder (36½) och återhämtade mig också snabbt. Å andra sidan hade jag en fullständigt komplikationsfri graviditet utan något större illamående (lite grand första veckorna), ingen foglossning, ingen vätska, kunde knyta skorna själv även sista veckan, orkade simma och promenera och fick en lagom stor mage. Födde en frisk och härdig pojke. Så visst kan man få allt. :D

Men jag tar verkligen inte för givet att det ska vara en räkmacka nästa gång också (om vi har sån tur att det blir en nästa gång). Och alla som haft det jobbigt har mina djupaste sympatier.
 
Sv: Gravid-illamående

Jobbar du oxå som slaktare :) Min chef kommer från Kalmar ;)
Se till att få i dig socker!!! Ha en sockerbit i fickan. Jobb på slakten är tungt och jag svimmade av blodsockerfall :eek:

Ät innan du går upp, t.om innan du öppnar ögonen. Ät lite hela tiden.
Sen finns det ju en massa åksjuketabletter på apoteket som de redan tipsat om!

Min kompis spydde massor och mår fortfrande illa, men det beror på starka graviditetshormoner och är tydligen bra (minskard risk för Mf)
 
Sv: Gravid-illamående

Jobbar du oxå som slaktare :) Min chef kommer från Kalmar ;)
Se till att få i dig socker!!! Ha en sockerbit i fickan. Jobb på slakten är tungt och jag svimmade av blodsockerfall :eek:

Ät innan du går upp, t.om innan du öppnar ögonen. Ät lite hela tiden.
Sen finns det ju en massa åksjuketabletter på apoteket som de redan tipsat om!

Min kompis spydde massor och mår fortfrande illa, men det beror på starka graviditetshormoner och är tydligen bra (minskard risk för Mf)

Hehe. Jag jobbar på KLS ju, slakteriet.
Fast just nu gör jag lite av varje, tim anställd när jag behövs! :D
Ska utbilda mig till styckare till hösten! :banana:

Jag har inte spytt än och hoppas jag slipper detta. :crazy:

Jag köpte ingefära te idag, fast det va citrus i också.
kan ju prova iaf, jag som inte dricker te :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 414
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 723
Senast: Gunnar
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
818
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp