Åksjuke tabletter, typ Prostafen fungerar för en del, jag mådde visserligen inte illa, men sov som 12 timmar... Men andra fungerar det jättebra för!
Seaband, finns att köpa på apoteket tror jag, eller hälsokostbutiker, det sätter man på handleden och så är det en kula som trycker på en viss punkt som gör att man inte mår ialla. För mig fungerade de när jag väntade Fredrik.
Akupunktur, prata med din BM om de har någon som utför det hos er, det fick jag när jag väntade Elin, visserligen två gånger i veckan, men det var det värt för att kunna fungera normalt...
Sen får man prova sig fram vad som fungerar att äta och dricka. Gröna äpplen fungerade bra för mig när jag väntade Elin, och cocacola... Med henne mådde jag uruselt på morgonen men på kvällen kunde jag äta ordentligt.
Med Fredrik så var jag tvungen att äta i princip hela tiden, men då gillade jag knäckebröd, morötter osv... Och mineralvatten med citron, jisses vad mycket sånt jag drack...
Ingefära säger rätt många ska fungera bra oxå, jag tål inte ens lukten av ingefära som icke gravid så det provade jag inte ens... Men jag såg på Mythbuster (säker källa va?
) så var ingefäratabletter det enda som fungerade mot åksjuka...