GPS Tracking?

Det är liksom grejen men diskussionsforum, diskussionerna drar iväg åt olika håll... Rena fakta om saker är bäst att ta med en återförsäljare, du verkar ha bestämt dig för en Trax, åk och prata med en återförsäljare och se vad de säger.
Jag är all för att diskussionen drar iväg så länge den handlar om olika gps och kring utrustning och erfarenhet kring dessa. När man börjar kommentera hur folk tränar Eller diskutera gps för att navigera sig själv. Skadar det då att uppmana att focusera på ämnet? Jag har inte bestämt mig för en trax nej. Uppskattar tex kommentarerna ovan kring vad de i jägarsvängen.
Med fakta menade jag som i att erfarenhet inte tekniska spec. Och försäljare vet inte alltid vad dom pratar om häller. =)

Jag är all för att diskussionen drar iväg så länge den handlar om olika gps och kring utrustning och erfarenhet kring dessa. När man börjar kommentera hur folk tränar Eller diskutera gps för att navigera sig själv. Skadar det då att uppmana att focusera på ämnet? Jag har inte bestämt mig för en trax nej. Uppskattar tex kommentarerna ovan kring vad de i jägarsvängen.
Med fakta menade jag som i att erfarenhet inte tekniska spec. Och försäljare vet inte alltid vad dom pratar om häller. =)
Verkar som mitt svar togs bort pga länkning med för lite text.
Garmin är en bra men dyr lösning , begränsad räckvidd pga direktkommunikationen mellan enheterna. GPS-GSM alternativet ger inte samma direktrespons men är inte avståndsberoende så länge du har mobiltäckning på bägge enheterna. För jakt skulle jag välja garmin men i ditt fall en GPS GSM lösning

Verkar som mitt svar togs bort pga länkning med för lite text.
Garmin är en bra men dyr lösning , begränsad räckvidd pga direktkommunikationen mellan enheterna. GPS-GSM alternativet ger inte samma direktrespons men är inte avståndsberoende så länge du har mobiltäckning på bägge enheterna. För jakt skulle jag välja garmin men i ditt fall en GPS GSM lösning
så den lösningen fungerar med komradio med typ kommando på distans? rött coolt så fall. men jao lite mer än vad jag personligen letar efter. antar det krävs en viss träning med gps / comradio med eller?

så den lösningen fungerar med komradio med typ kommando på distans? rött coolt så fall. men jao lite mer än vad jag personligen letar efter. antar det krävs en viss träning med gps / comradio med eller?
Nej det det är inte comradio utan enheterna står i kontakt med varandra hela tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 627
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 098
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 329
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar