Sv: Gör om mig
Känner man sig inte helt nöjd med sin figur är alltid skjorta bra. Man kan enkelt piffa till en skjorta genom att köpa paljetter och strasstenar på panduro. Då slipper amn köpa något som är för dyrt om man sedan vill byta. T.ex. Lils Western Store har silver som man själv kan sätta på sitt redan använda träns. Kan även köpa och sätta på sadeln. Bett ska du ENBART använda det hästen trivs med. Jag använder mitt äldsta, fulaste, rostigaste nu under tävlingssåret -06. Hon ville inte ha något annat. Försök ha någorlunda liknadande färg på sadel, träns, tyglar. Gärna som du har mörkare tyglar mot din mörkare häst, då de syns mer.
Ska du ha slinky så är väst snyggast över. Se till att det inte är för tajt så man ser "valkarna". Många har för tajt och då kan man lätt tappa fokus på ekipaget coh ser enbart "fel" sittande kläder. Ett tips.
Tänk även på att gärna mäta västlängd när du sitter i sadeln.
Det blir annorlunda från stående framför spegeln till sittandes i sadeln. Ska inte hänga ner för mycket.
Kan du sy själv så gå in på t.ex. hobbyhorse och kolla vad som är inne för -07 och leta liknande mönster och gör ett eget "hobbyhorse-plagg". Så gör jag. De ger mig insperitation och sedan gör jag så den passsar mig i smaken.
Stallboden.se är billigt och du kan alltid prata med Tina som har att ta hem. Hon har billigare men BÄTTRE saker än Hööks. Hon har allt från kläder till filtar/padar etc. Allt till toppkvalité till låga priser. Andra bra ställen att hitta är hobbyhorse, sergeant's, rods.com.
Sedan glöm inte manen!!!
För att ekipaget ska se "trimmat ut så fixa manen. Få den jämn, antingen gör den kort och "banda" manen (enklast) varje gång eller så gör rutnät (inte hela utan endast banda högst upp och sedan 1 ruta. Snyggt, prydligt och elegant. Vill du kan du i rutnätet även sätta dit små pärlor/strasstenar eller gummisnoddar med stenar på.
För att göra det hela lite roligare. Använd svarta gummisnoddar.
Det är små saker men gör så väldigt mycket.
Att ekipaget är rent snyggt och vårdat kan göra skillnad på vinst och förlust.