Gör om mig

Sv: Gör om mig

Alltså, jag vet att man helst ska ha kroppsnära klädsel i "mina" klasser men hur snyggt är det när man ser ut som en stoppad korv i kroppsnära klädsel? Är det då inte trevligare att ha lite fladder i blusen istället?

Bilden är snodd fårn Hobby Horse.
De skriver så här om den bilden:
Show shirts should be big enough in the shoulders for athletic comfort, trim enough through the waist to stay trimly tucked in...
This is not the look
you're after!

Och jag ser nog värre ut bakifrån...

h2t_chap03_01.jpg

Mera snott från Hobby Horse:

If you don't have the body of a 16 year-old gymnast, what may look great as you stand in front of your mirror can go south in a hurry by the time you climb on your horse.
h2t_chap03_03.jpg

13_030095.jpg

Jag kommer att "få":rofl: ett showhuvudlag i detta utförande fast med taggtrådsmönster. Specialbeställt. Har man knasig smak så har man. Blir liiiiite dyrarae än ett färdigt huvudlag förstås...

Har letat på ebay och där finns precis det som jag vill ha. Men jag har aldrig handlat på ebay i USA. Tillkommer det en massa avgifter, frakt, tull och moms förstås? Hur mycket extra blir det på ett ungefär om man nu skulle lyckas vinna auktionen?

Maila säljaren innan du bjuder och fråga vad frakten kostar. Tull har jag behövt betala en gång och det var när inte säljaren kryssade i "gift", tydligen betalar man inte tull på gåvor. Det handlade några hundralappar extra. Moms tillkommer inte. :)

Ja men använd även en väst som döljer/håller in.

Stor risk att partiet mellan jeans och bh blir en krigszon. Och den gömmer man bakom västen.

/P Döben

Jag har mailat till ett företag (i Europa) som säljer nya HobbyHorsevästar. Min storlek fanns inte:angel: i lager. Hoppas att jag kan få tag i en väst och en grön slinky. Just grön slinky tycks vara svårt det också konstigt nog.

Slinky och en snygg väst, + en stor bältesbuckla är mkt snyggt och figursmickrande!

Tighta skjortor också, med stor buckla och uppknäppt i halsen.

ALLTID chaps, gärna med fransar hela vägen runt baken och en concho på mitten bak.

Du hittar kanonsnygga, proffsiga showkläder ofta MKT billigt jämförelsevis på eBay, jag har en jätteshowgarderob därifrån för pengar som jag hade köpt ett par hobby horse plagg för i affären! Och den garderoben innefattar även hobby horse plagg.... :idea:

Jag har haft koll nu på ebay efter kläder men jag har nog haft lite otur. Så fort som jag har hittat något snyggt så har säljaren bara levererat inom USA eller möjligen Canada. Men jag letar vidare. Det är ju kul att titta på snygga saker.

Då har du nog haft otur ja... Men ett tips är att maila och fråga om dom kan tänka sig att leverera till dit du bor, det brukar jag göra och det har dom kunnat varenda gång iallafall, med något undantag! :idea:

Gå till ett skrädderi och be dem sy upp slinky. Brukar inte kosta så mycket.

/P Döben

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
28 474
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Dyngpeter
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 299
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka