Gör om mig

Sv: Gör om mig

Ja, dom var verkligen snygga, speciellt nr 2...men jag är lite "rädd" för att vi inte kan ha så "plarrigt", då hästen har så mkt färg...el?
Och hitta en skjorta/blus som passar i färg till en grön filt blir inte lätt..
Tänkte ett tag att jag köper tyget jag gillar och syr nåt, köper även machande tyg till nåt "överdrag" till min egen padd, eftersom det verkar va så svårt...och så blir det ju billigare och nåt som absolut ingen anna har....

Jag tycker tom tränset ibland känns i "pluttigaste" laget, därför valde jag en mkt enkel utsmyckning på min sadel....
Tack förrästen...

Träns och tyglar kommer från samma tillverkare så jag hoppas att de har mer lika nyans i verkligheten...

Men säljaren tyckte med skräck i rösten att man kan inte blanda mönster;)

Men nu blir det ändå inte det huvudlaget, slutsålt trots att det fanns kvar på webben. Får leta vidare. Har beställt bettet i alla fall, det var inte så dyrt så även om jag ändrar mig senare så är det inte så hiskeligt mycket pengar bortkastat.

På bilden ser ju sadelfilten nästan svart ut, men det är kanske bilden som ljuger. Mörkt grönt tycker jag ju själv också är snyggt så jag tycker förstås att du har valt rätt;)

Ett taggtrådsmönstrat bett och huvudlag därtill så är det komplett;)

Nja, jag vet inte om det skulle bli så bladdrigt...
Men du kan ju matcha hästen genom en beige/ljus skjorta å bruna chaps å sedan piffa upp det med ett snyggt bälte och något färgglatt i halsen ex! Sedan kan du ju ex fläta in (eller nåt) band i pålles man i samma färg som på scarfen! :idea:
Kanske kan du då ha en pad i matchande färg (om du syr själv) också, så blir det skitsnyggt! Å för övrigt gillar jag verkligen skäckar!!!

Med risk för lite trådkapning..:o
Hur syr man en pad själv? Mönster? vad för sorts tyg är bäst osv.

Jag är ju ingen westernryttare egentligen :angel:
men håller med Bumble-bee!

Tror att BonRaiz skulle bli ursnyggt att hålla kläderna i hästens färger (vit skjorta är ju aldrig fel, kan ju pyntas m lite stenar om man vill!) och sedan scarf, band i hästens man och eventuellt pad i samma färg:bump:

ville bara säga det...plus att BonRaiz har en otroligt vacker häst :love:

(från den färglada brunblacken)

Har letat på ebay och där finns precis det som jag vill ha. Men jag har aldrig handlat på ebay i USA. Tillkommer det en massa avgifter, frakt, tull och moms förstås? Hur mycket extra blir det på ett ungefär om man nu skulle lyckas vinna auktionen?

Nu har jag hittat att Weaver har huvudlag med taggtrådsmönster, men bara i bruksutförande...Hur surt som helst.

:bow: Tack...ja, jag älskar hennes speciella teckning...men nog är det så att det är antingen el....man gillar skäck el inte...

Tror oxå att enhetligt m hästen vore snyggast...brunt/svart/vitt och så möjligen nån brytning m skarfs....men det där m grejer i manen...nja, blir inte det lite för mkt "indian"?
Det hade iaf blivit mkt enklare m vit skjorta...än leta efter machande grönt...hehe

Alazzi...var hittade du det tränset? och hur ser det ut?
Visserligen är jag tvungen o sälja min sadel nu, men visst hade det varit snyggt m taggtrådtooling i träns till den?

382_10-0035.jpg

Tillverkas av Weaver, finns bl.a på Milsta.

"men det där m grejer i manen...nja, blir inte det lite för mkt "indian"?"

:rofl:

Tycke å smak... Fast det är ju klart det bror ju på hur man gör det!

Jag tror att det som blir bäst i längden är att ha nåt som man trivs i! Man kan värdens flashigaste grejor men om man inte trivs i det kommer inte den där lilla extra utstrålningen "här kommer vi" å då blir det inte lika bra i alla fall! Då är det bättre att ha nåt, om än inte lika uppseendeväckande, som gör att man kan koncentrera sig åp uppgiften så man inte bara sitter å drar i och tänker på kläderna hela tiden!

Med risk för lite trådkapning..:o
Hur syr man en pad själv? Mönster? vad för sorts tyg är bäst osv.

Jag "kapar" tillbaks: Jag har sytt flera "paddöverdrag" el vad man ska kalla dom, lägg din vanliga padd på golvet å mät, överdraget bör gå ut någon cm på varje sida för att sitta snyggt+ sömnsmån. Ta sedan ett gammalt täcke (människo) el nåt som är lite tjockare, klipp ut samma som tyget-sömnsmån, vik över sömnsmånskanterna överallt och sy ihop, vill man räcker det så, annars kan man sätta ett kantband runt om oxå i annan färg. Dessa brukar sitta bra på plats som det e, men vill man va säker så kan man sätta gummiband tvärs över alla hörn och trä över den riktiga padden sen, kan skicka en bild nån dag om nån vill se ett ex... Ps, ju tjockare, stadigare tyg, ju bättre stannar det där det ska! ds

Senast ändrad av en moderator:

Jippie! Nu har vi kontaktat säljaren och de har i sin tur pratat med tillverkaren i USA och de kan specialtillverka ett showhuvudlag åt mig med taggtrådsmönster som matchar tyglarna:bump: :banana:

Tack...den är ju lite ljus, men det går ju o fixa till..
Den skulle passa mig helt klart nu, men får se...
Nu skall jag köpa ny sadel istället:cry:
Låter dyrt va?
Men visst skall jag hålla mig till mörk läder?

Aaaaläste inte det sista du skrev...men det lät ju kanon o få träns specialsytt till tyglarna...
Bra att veta till framtiden...

Helt klart är det så....
Känner man sig inte "hemma" i kläderna o utrt, så kommer det säkert att spegla sig i utstrålningen....
Så jag håller mig nog till det enkla....

Bettet kom idag! Skitsnyggt:love:

Samt en sleazy och en svanspåse.

Nu måste jag bara lära mig att rida också;) :rofl:

Tack...den är ju lite ljus, men det går ju o fixa till..
Den skulle passa mig helt klart nu, men får se...
Nu skall jag köpa ny sadel istället:cry:
Låter dyrt va?
Men visst skall jag hålla mig till mörk läder?

Aaaaläste inte det sista du skrev...men det lät ju kanon o få träns specialsytt till tyglarna...
Bra att veta till framtiden...

Mörkt är nog snyggt på din häst. Silvret syns ju bättre på ett mörkt träns;) Hittar du några kläder i grönt då?

Va:eek: , skall man det oxå...
Där sk*t det sig för mig då...:rofl:

Nä, vet du att nu har jag fått huvudbry med sadel istället...
Jag skall beställa en fr Tyskland och jag hoppas den blir mörk den med, annars får jag byta träns o rubbet...
Det får nog vänta m gröna kläder..kanske hittar jag en snygg pad i samma veva...
Vet på ett ungefär hur jag fixar till det...man syr dom efter man hittat tyget...eh, tror jag...
Tills dess kör jag nog m vitt....hehe i garderoben...känner mig inte alls klar för nån tävling plötsligt:o

Du har ju en häst med vitt så där skulle jag inte chansa och vara utan sleazy och svanspåse. Men din kanske är väldigt renlig av sig? Jag har en brun häst så jag har inte samma behov egentligen, är mest bekväm av mig:) Men om du ska ut på D- och C-tävlingar på WRAS så är det ju inte nödvändigt alls med sleazy och svanspåse.

:rofl: :rofl: Vad hette det sa du?
Ren, nä sånt finns i Norrland....inte i vår hage iaf...
Nä, jag hoppas bäbisen växer till sig och mognar fr gyttjepölen...
Annars hoppas jag att det finns att köpa Bodysocks för häst...och då menar jag för hela hästen:rofl:
Nåt annat är inte att tänka på, iaf nu på vintern...vi har ingen spolspilta...

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
28 474
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Dyngpeter
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 299
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka