Gör om mig

Sv: Gör om mig

Ursäkta mig alazzi, att jag tränger mig in i din "stylingtråd", men tycker det är onödigt att starta en till...

Har funderat lite på det där m "showkläder" till mig o min häst, om man skulle börja och hamstra lite, så det inte blir så dyrt, när det väl är dax...
Men det känns lite svårt i detta läget med färger...vad i hela friden har man på en skäck, en Brun sådan...som på vintern är mörkbrun och sommarn rödbrun....
Kan nån hjälpa mig med det...
Jag tycker mkt om mossgrönt, men blir det för mörkt till oss?
Likadant vinrött...är det helt fel?
Gillar oxå blått, mörkt, men det känns helt fel på hästen...
Då hon har även svart i man o svans, tänkte jag att svarta byxor kan väll inte va fel, el?
Sadeln är brun, likaså har jag en machande träns m gonchos...men det kanske är för mkt oxå?
Har paddar i vin/grönt nu men de syns inte under sadeln...kan man inte köpa filtar i olika färger o ha på padden?
Kan nån hjälpa mig med detta, så vore jag tacksam....
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/Lgertrning.jpg Ekipaget
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/RaizaM-06.jpg Sommarpäls
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/Provapkoapr-06010.jpg Tränset

Senast ändrad av en moderator:

Den första tyckte jag var fin! Men skulle velat vara utan de röda ränderna, så kunde man haft blå,grön,rosa eller vilken färg som helst !! Har inte råd att köpa en filt för varje skjorta :angel: så vore bra med en "neutral" men ändå med mönster...:idea:
Vart har du hittat dessa ?
/Erik

Länken finns i tråden;)

Jag har fortfarande inte hittat några bra ställen för tävlingsblusar, förutom att köpa själv från USA och det hoppas jag slippa.

Om man ser på bilden med dig o hästen så tycker jag vinrött blir för mörkt. Grönt därimot den färgen du har på padden blir bra o fixar du
ngn grönt på överkroppen o svarta chaps el jeans så tycker jag iallafall det blir snyggt.

*KL*

Jag tar å kapar tråden jag med.

Vart finns det mönster på Slinkys/"polotröjjor"/västar osv? så man kan sy själv, vad ska man tänka på och vilket sorts material osv är bäst? även intresserad av annat "som man kan göra själv hemma".
helst på svenska!

21619_R.jpg

En sån här då? Då slipper du det röda och kan ha skjortor i tre olika färger. Finns på rods. De i mitten menar jag, gick inte att välja bara den.

Tack för svar...:bow:
Har faktiskt kollat en längre tid efter just pad och blusar i den gröna färgen, men nope...ingen lycka:(
Så jag funderar och sy upp nåt själv...
Svarta byxor är ju det lättare o få tag på..
Nån som visste var man kunde få tag på mönster till "slinkis/blusar" till just detta endamål?

http://www.seattlefabrics.com/suitability.html

här finns det lite roliga mönster, men till blusar och västar är det nog lättast att köpa på loppis och sy om, sätta på paljetter osv... Tycker iaf jag... Annars kan jag även rek Burda Easy Fashion, har massa bra, lätta mönster som går att piffa till

Smakråd önskas:

Jag får INTE tävla på stång nu när jag tävlar i Tyskland:devil: De har jättestränga bettregler. Man får inte ha BillyAllen heller som tränbett. Och man får inte ha enöras till tränsbett vilket jag tycker är helt rätt, enöras är till för stångbett enbart.

Vilken huvudlag?

KO-5500.jpg

KO-0022.jpg

Vilket bett är snyggast?

1658t.gif

1657t.gif

ss3342t.jpg

Den 1a adressen var väll inte nåt i av intresse just...

Men Burda har säkert nåt...har faktiskt själv mönster här hemma, så...
Annars kanske man kan gräva fram sina gamla sytidningar fr 80-90-talet:idea: och sy om en gammal blus, sjutton oxå, att man inte sparat sina blusar, grönt va ju modernt ett tag.
Svärmor kanske har nån glittrig sak på vinden...
Men jag är ju inte mkt för paljetter förstås...
Nåja, kommer nog på´t till slut...när jag väl hittat tyget, jag gillar.
Tack iaf...

Jo, det korgmönstrade kan nog passa bra. Söker fortfarande efter kläder till mig, om man inte vill ha svart och lila så tycks det vara svårt just nu. Men jag letar vidare;)

Tror också att mörkgrönt hade varit jättesnyggt! Med matchande skjorta, svart nertill å svart hatt! I "western+arab"tråden finns det på s 3 några, tycker jag, snygga gröna padar! Jättesnyggt träns du har förresten!

13_030093.jpg

03_010103.jpg

Tokigt att ta ett annat mönster på tyglarna och huvudlaget? Tyckte att det var så snyggt med taggtråd:)

själv tycker jag inte att det är dumt att ha olika mönster på träns och tyglar, men det är INTE snyggt om träns och tyglar har OLIKA färg...

Mmmm jag vet, nu när man har börjat o kolla lite mer aktivt, så finns det inget av intresse:(
Är denna för mörk?
www.luckyrider.se/site/bilder_annonser/457_high.jpg

Ang det svarta bettet, så tycker jag att det passar till ett ljust huvudlag...och denna var riktigt snygg...inte för mkt show i min smak som nr 1 o 2 du visade tidigare...
Tycker inte heller att träns o tyglar skall ha olika färg, i synnerhet inte på tävling...(jag har några hemma som inte matchar, hehe)
Det är ju svårt det där, om man köper på olika ställen...att få samma färg på dom...men lite blötläggning och insmörjning gör susen...om inte skillnaden är för stor...
Har funderat ibland om man kunde blanda i lite skokrämsfärg, för o få "rätt" kulör...nån som vet-provat?
Men den m taggtråd skulle jag vilja ha iaf...den skulle matcha så himla bra till min sadel, som har taggtrådtooling...
Vaaaar kan man få tag på en sån?:love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
28 474
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Dyngpeter
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 299
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka