Good as Gold?

E

Ellinore

Ska troligen köpa Good as Gold fodertillskottet nu, men vill bara veta vilka som testat det här? Blir hästen väldigt trött när man rider? Kanske så att den inte orkar lyfta lika bra på benen som vanligt (tex river hindren mer)? Eller är den som vanligt, bara att den inte är lika spänd eller tittig? Det är väl olika på varje häst kanske men ändå.
Jag vill använda det till lastningen, eftersom min ponny oftast går snällt upp, men backar ut igen (snabbt) när hon är inne. Så jag tänker att hon kanske blir lugnare av det och stannar kvar där eller vad tror ni?

Sv: Good as Gold?

Tror inte det funkar i lastning,träna på ledarskapet istället och lastträna.

Har ingen egen erfarenhet av det dock.

Har provat det på min häst, och han blir mindre stressad av det. Men jag tror inte det gör någon skillnad vid lastning.

jag vet att man borde träna ledarskapet - har gjort det sen november 2008. kan numera rida helt löst och i halsring och flytta bakdelen o framdelen utan beröring, samt rygga, få pållen att trava/skritta bredvid när jag travar/går. nåt av det tränar vi varje dag :) men hon blir förändrad vid lastning, stressad och lyssnar inte lika bra som vanligt. Därför tänkte jag att Good as Gold kanske kan funka.

för att få henne mindre stressad. hon backar ju ut ur transporten för att hon blir så stressad och får panik. så good as gold borde ju vara lugnande för henne då?

Jag har provat det till min pålle som stressar en hel del vid ridning.. Tyckte inte att det hjälpte så mycket på honom men det är ju kanske individuellt kanske..

Har lite svårt att tro att det ska hjälpa vid lastningen.. jag hade nog valt att lastträna mera..
Lycka till..

Okej, tack för era svar! :) Jag vill lastträna, har hållt på i en månad men fick sluta för att föräldrarna var rädda att vi skulle ha sönder transporten som vi lånat. Är ju 14 år, har tyvärr ingen möjlighet att få låna en nu, surt är det.. :/
Det är inte som riktigt lugnande vad jag vet, men det står att det får hästen att bli mindre stressad iaf.

Skulle nog hellre säga att det ger ett lugnare beteende, tror inte själva stressnivån förändras nämnvärt.
Sällar mig till skaran som förespråkar träning istället. Det är skitjobbigt och tålamodsprövande och hemskt, men det enda som verkligen ger resultat. Hej och hå och träna på!

har nu köpt Good as Gold, det var -50 % så jag passade på då :P lika bra att testa själv så vet man om det fungerar elr ej tkr jag :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 863
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar