Gnists kommande hund???

vallhund

Trådstartare
naslovna23.jpg
bedlington-terrier---009_vv_800px.jpg

:eek:
Jag vet, man skall aldrig döma hunden efter håren, men en sån???
Jag har föreslagit :
large-bollen.jpg

Eller en
nor01.jpg

Ös på med förslag!
:angel::idea:

Sv: Gnists kommande hund???

Jag tycker faktiskt att Gnist kan skaffa en sån här:
Waha_Och_Pjox_visst_ser_det_lite_snyggare_ut_nu_an_igar_p.jpg

Eller kanske en sån här om hon vill ha en lite mindre hund:
Den_skitsota_whippen_Dafne.jpg

Den här tråden ska bli mkt intressant att följa faktiskt.. Kan bli spännande att se spannet av raser som ni tycker skulle funka med mig ;)

i-1-31847_westhighlandwhiteterrier-wp1.jpg

Det här är nog en hund som jag tror skulle passa Gnist. Liten, tuff och orädd. Såsom jag uppfattar Gnist genom hennes inlägg på Buke :laugh:

Mina pengar är sedan länge satsade på en sådan här:

Jag tror nämligen att Gnist behöver få trimma för att må bra i längden :D. Dessutom har åtminstone de jag har mött varit väldigt trevliga och charmiga hundar.

Hade det inte varit för den totala avsaknaden av pälsvård så hade jag rekommenderat nedanstående, dock inte just detta exemplar eftersom hon är upptagen :p.

En Bedlingtonägaren i mitt kvarter beskrev förresten sin hund som en whip i fårakläder!

Som sagt, en golvmopp till Gnist vore utmärkt, en hel del pälsvård, eller vad tror ni krävs för att få en

DSC00238.jpg

Till att se ut som

P1000392.jpg

För inte kan väl Gnist gilla en sådan här hundras :angel:

P1000906.jpg

Men blähh vad du var tråkig då :D

Ingen mopp och ingen fler aussie. Nått nytt och roligt lär jag ju vilja ha :banana:

Men om inte jag är helt ute och cyklar, så hade du en tråd för ett tag sen om ny hundras.

Den stod mellan Bedlingtonterrier och någon mer ras?

Så, det blir nog en bedlingtonterrier!

Om Gnist vill ha något att trimma så rekommenderar jag en sådan här
valp_13.JPG

Och som vuxen ser kan den se ut som någon av dessa hundar beroende på trimningen
stugan.JPG

Eller såhär
Curry-Boras-BIS2-ko.jpg

Naturligtvis är det en strävhårig foxterrier jag pratar om. :)
Kanske inte så ny men definitivt rolig!

Bedlingtons är ju fräna :D Var fodervärd på två åt en kompis förut för några år sedan.
Generellt sett en frisk ras med, bara koppartoxicosen men de avlas ju bort. Dock kan jag väl tycka att man ska kolla upp vem man köper av. Finns en kennel (med många ägare) som tar så många kullar de kan bara för att... De kan... Typ massproduktion. Vet inte när SKK satte in sin 6.25% inavelsgräns, men den kenneln har typ avlat fram nån 13% kull de senaste åren :eek:

I det fallet så ska man inte döma hunden efter håret, pälsen går ju att snagga eller låta växa eller trimma som de ska se ut eller trimma som en pudel eller någon annan ras. Möjligheterna är oändliga!

VAD är första och sista hunden för raser? :love: Eller, det kanske var samma? :o

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka