Gladtråden :)

Sv: Gladtråden :)

Jag är glad att jag hittade en tröja på rea i dag, jag som egentligen inte skulle ha något. Men jag kunde inte låta bli alls eftersom det står Australia på den och har bilder på olika saker, typ känguru och Sydneys Operahus! Och jag ÄLSKAR ju Australien så tröjan skrek verkligen mitt namn efter mig när jag gick förbi! :sneaky:

Jag är glad för att dottern är glad för sin nya ridhjälm och ridstövlar i dag. En mycket glad, nöjd och stolt flicka som på allvar äntligen ska lära sig rida! :D

Min fot gör inte ont och det är jag glad för:)
Även glad för att söndagen ligger framför mig med trevliga löften om att bli en bra dag:)

Jag är glad för jag lyckades äntligen kracka ett dataprogram jag så väl behöver. :)

Jag ar ocksa glad for langpromenaden jag tog tidigare med stora hunden. Vi gick rakt over prairien i solsken men mycket vind. Miss Mandy var super duktig och holl sig i vindriktningar sa hon kunde hora mig.:love: Jag paminnde inte en enda gang under en 2 timmars promenad.:)

*KL*

Jag är helt upprymd över långpromenaden jag tog tidigare. Den här årstiden är bäst!

Så känner jag också och log för mig själv när jag kom in igen här förut. Det är lagom varmt ute, grannarna eldar med ved och det luktar ju så härligt, solen som går ner och ger himlen många olika färger. Jag har ca 1,5 mil till tre olika orter/små städer och den ena kan jag se ljusen av över sjön och här är åkrar som gör att ljuden från motorvägen hörs tydligt även hit.

Och alla ljud från djuren! Det är så häftigt, att stå alldeles tyst och stilla och lyssna på dem när de samtalar med varandra, säkert om inkräktaren som står stilla och tjuvlyssnar!:D

Senast ändrad:

Och i går gjorde jag något jag inte skulle göra, men jag kunde bara inte låta bli alls, fy på mig.:rage: Jag skrittade min häst i 10 minuter trots att jag väger för mycket. men hon var så pigg och så glad och ville inte bara skritta, men fick inte trava trots att hon smet lite med mig vid ett tillfälle. Hela hennes glädje smittade av sig på mig helt och hållet och det blev inte sämre av att hon gjorde skänkelvikning sådär fint och tjusigt så att vi imponerade på mamma :D Jag berättade inte för mamma att det inte var min mening att be hästen om det, hon kan gott tro att vi planerade det :p

Det är andra gången jag sitter på en häst sedan april 2012 (då jag trillade av och skadade mig och inte kunde rida på ett litet tag) och jag insåg i går att jag saknar det, trots att jag själv inte alls trodde att jag gjorde det!:o Jag saknar att rida och jag saknar att rida för tränare dessutom. Där ser man vilken koll man egentligen inte har på sina känslor och önskningar.

Men de här 10 minutrarna var verkligen glädjande för hela helgen ju!

*KL*

Kul att ni också uppskattar höstpromenader, hastflicka och Enya! :) Jag tog just en till och hade det inte varit för att den var kortare än gårdagens så hade den varit minst lika bra. :D

Nu är jag glad över att jag ska till jobbet! Jag är tacksam över att ha sysselsättning(ar) som gör att jag ser fram emot måndagar, och inte får någon klump i magen eller liknande vid tanken på att jag ska dit igen.

Valerie_Hart_October_Art.jpg

Vet inte om bilden fungerar? I alla fall: Det är oktober! Aaaaah! :D Nu tänker jag inleda ett månadslångt självrenoveringsprojekt. Vet inte riktigt detaljerna men tar med mig en liten anteckningsbok på promenad och brainstormar.

Vackert!!
Och jag är glad att jag börjat i dag med att äta. Rätt. Eller försöker då. Faktiskt. Ska göra mitt bästa. Jag som hatar att äta. Men ja, det måste gå. Tycker jag.

Men jag är...glad! Över mitt beslut.

Oh sa vackert!

I dag ar jag glad for att jag lagt ett spar till stora hunden och ska nu ga ut och ga sparet. Harligt!

*KL*

Jag är glad för att jag tror att en av de snyggaste personerna i min närhet raggade lite försiktigt på mig. Väldigt sött!

Jag ar helt enkelt bara glad:D Solen skiner och aven om det ar kallt och blasigt och jag har krampor sa mar jag battre an manga andra ... och det ar verkligen nagot att vara glad for.:)

Jag är glad för att nästa månad är bilen avbetald:)

Sen är jag glad över att burspråket nästan är färdigställt ( bara fönsterbrädor, lite panel och spackling/lister kvar) Burspråket som stått ofärdigt i nästan 8 år. Bott i huset sen december:)
Sen är jag glad för den nya dörrgrinden och att den fula 90 tals "kakelugnen" har blivit utkastad.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 845
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 735
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30