Gladtråden :)

Sv: Gladtråden :)

Idag är jag så glad för att jag fick svar på blodprovet som togs på mitt sto.
Hon är fortfarande dräktig och det är en levande liten fölunge därinne!!!
Tror jag spricker snart :)

:)Semester :) I onsdagsmorse kom jag fram till Öland och tog en titt på Borgholms fästning och sedan till Borgholm och tittade in på en damfrisering och blev klippt och till sist han jag med en liten tur i ett naturreservat med gamla ekar. Sedan tillbaks norrut till Oskarshamn. Jag hade köpt en paketresa pga jag ville vara med på Fårönatta som nuförtiden inte bara är en natt utan börjar så smått på fredagskväll och håller på ända tills söndan. Fårö badade i solsken och alla hade gjort det bästa av de dom hade. Med det menar jag det fanns rätt mycket caféer, loppisar av olika slag, rundresa på ön med Ingemar Bergman tema, fint hantverk, hund-agility uppvisning, spökhistorier på en kyrkogård, gamla sagor och historier i en lada, pannkakor och rockenroll på en nedlagd bensinmack o s v. Hela kvällen gick det en gratisbuss mellan färjan och nordligaste stället. Igår åkte jag till en kompis som jag fått kontakt med genom alternativforumet. Hon bor ett par mil söder om Kalmar och idag var hon ledig så vi har varit en tur till Långe Jan, fyren på Ölands sydspets. Sol, vind och hav. Varit och tittat på en vacker trädgård, en kvarn mm också. Sverige är fantastiskt.:)

*KL*

Jag är glad över att jag är halvvägs igenom en hektisk vecka. Särskilt glad över att den inte alls är stressig på ett negativt sätt eftersom allt är kul och bara precis lagom svårt, även om det är mycket. :)

Kl
Jag är glad för att jag hade ett bra telefonsamtal alldeles nyss som tyder på att saker går framåt i rätt riktning gällande en sak som är av betydelse för mig och resten av familjen. :)

Jag är glad över att allt är så harmoniskt och lugnt och skönt just nu:)

Jag är glad att få vara med och planerar en riktigt rolig överraskning

Jag är även lycklig att mina barn bara fick ros på utvecklingssamtalen, det är väldigt roligt när det går så bra och jag blir stolt mamma:)

Jag har så många vänner i grannskapet som jag har så mycket gemensamt med:)

Att det är så fint ute, hösten är verkligen vacker:)

kl
Jag är glad för att det bara är två dagar kvar till måndag.

Är det något speciellt som händer på måndag eller är det helt enkelt starten på en ny arbetsvecka eller något liknande som du ser fram emot? :)

*KL*

Jag är glad över det fina vädret och tänker passa på att ta en promenad i det nu när jag har en stund över före jobbet. Sen har jag starka misstankar om att jag kommer att vara glad över promenaden och se fram emot jobbet, som jag också är glad över. Happiness overload! :D

*kl*

Jag är glad att min häst utvecklas trots att han är hela 12 år gammal och enligt många inte borde kunna bygga om sig något längre. :)

Vilken snyggis :love:

I allafall är jag jävligt glad idag för jag kunde fånga den sista av dom moderslösa kattungarna ...nu slipper dom frysa ihjäl dom små bomullstussarna

1236494_10201957969900633_1971744879_n.jpg

kl

På att det äntligen är helg!
Med halva styrkan borta på jobbet de senaste dagarna, +en annan som blev sjuk, så blev det väldigt mycket att göra, med extra pass och annat - fullt upp!

Men som sagt, helg!

Ikväll vankas det Star Trek Voyager hos pojkvännen med diverse dryck och annat smått och gott :love:

Jag är glad för att differentialväxeln och dom sista lamellerna till automatlådan kom idag så jag kan bygga automatlåda i helgen.

EXTRA glad är jag för att Biltema öppnade i vår lilla håla igår också. :D

kl

Jag är glad över att jag har mina hundar när jag nu inte känner mig helt trygg hemma.

Jag blir glad av att lyssna på Scala och Kolacny brothers då de påminner mig om tonårstiden då jag under 6 år var med i Svenska Kyrkans ungdomskör med läger, med gospel, med lucia, med framträdande och vänner och trygga vuxna i min närhet. Tur jag inte blev utsparkad därifrån pga att jag inte kan sjunga :o:D

Jag är glad över att det går bra för min äldsta son i skolan. En ny lärare, manlig sådan, pekar honom åt rätt håll på ett sätt som min son gillar. Nu ska vi bara ta tag i läxorna igen, han har lurat sin kära mor lite väl ofta :sneaky:

Jag är glad över att vädret är så fint och friskt! Jag gillar hösten och kylan den kan bjuda på, så jag har en anledning att elda i min kamin. :)

*KL*

Åh, nu blev jag lite extra glad av att se bilder av fina djur i tråden!

Idag är jag glad över att det är lördag, jag är ledig och tänker därför att jag bör ha tid att både plugga och fixa en massa småplock hemma. På kvällstid brukar jag inte få något gjort så då kan jag ju passa på att vara lite social. Vi får se hur det går! En bra början vore nog att dra ut nätverkssladden. :p

Jag är glad för att jag har en hel skön lördag framför mig med min fina familj, solen skiner och livet känns otroligt bra:)

Jag är också glad över att jag gjort ett otroligt bra kap gällande böcker, så nu har jag efterlängtad litteratur i överflöd:)

Jag är även glad för att oavsett hur det beslutas gällande en sak så har det beslutet ingen större betydelse, då det lätt kan gås vidare med på annat sätt, och det känns också superbra:D

Jag är glad för att jag för första gången på länge är ikapp i mina långa "Att-Göra"-listor.
Heja mig!

kl

Jag är glad efter en härlig ridtur med mycket galopp i skogen med ett gäng trevliga tanter och hästar. Höst, häst och frust :)

Nu är jag glad för att en kompis ska komma över med sina två hundar och sova här i natt. Så härligt med spontana människor!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 832
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025