Gissa rasen!!!

Sv: Gissa rasen!!!

Cronis skrev:
:

Perro sin pelo del peru ;)

:bow: :bow: :bow:

Tack Google, eller ;)

Han är ju inte enligt standarden:

"Pälsstruktur:
För att rasen skall kunna få kallas nakenhund får ingen päls förekomma. Man tillåter dock spår av päls på huvudet, den nedre delarna av benen, den yttre delan av svansen och ibland några enstaka hårstrån på ryggen."

men jag älskar honom ändå, min peruanska "naken"hund!

Senast ändrad:

719476.jpg

Kulpåse har ju inte mattes lille snutt nån. Brukar säga det, när jag är arg på maken, att han har oddsen mot sig: av fyra manliga medlemmar av familjen är tre kastrerade (hund + två katter), men ingen av damerna (jag och tre ston), bara så han vet vad han har att vänta om han inte sköter sig ;) :D.

SamuraiSurprice skrev:
läs tidigare i tråden, svaret finns på sid. 2

:o :D :o :rofl:

Jasså det var den rasen ändå!?
Jag trodde hon skämta :confused:

Men, den hade ju en väldans massa hår!
Inte bara lite på huvudet,ben, svans och enstaka hårstrån på ryggen som var tillåtet :rofl:

Ja jag säger då det!
Då förstår jag varför h*n inte trodde vi skulle lista ut det. :D

Men då var han ju bara ännu gulligare! :love:

Han hälsar och tackar för berömmet! :bow: :love: :o

Jodå, han är en tvättäkta pälsad peruansk nakenhund (motsvarar Kinas Chinese crested powder puff). Det korrekta rasnamnet är Perro sin Pelo del Perú, medio. Det blir oftast både nakna och pälsade valpar i kullarna. Pälsvarianten får inte ställas ut, men används i aveln. Eftersom nakenanlaget är letalt i dubbel dos (jämför merle-genen hos collie) blir statistiskt sett 2/3 av valparna nakna om man parar naken + naken, men 1/2 vid pälsad + naken förälder.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 844
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar