Gissa rasen!!!

Sv: Gissa rasen!!!

Melli skrev:
Jättesöt! Adrig sett maken till renrasig hund! Spännande :)

Oj jösses :love:. Inte värt jag vidarebefordrar allt beröm till lille herrn - då begär han höjd vecko"peng" med minst ett halvt grisöra :D!

antiloop8 skrev:
Tollare/Malpåse?

Men det va ju inte en blandras.

Isf tror jag det är en ren rasig Malpåse :rofl:

Trådskapare: eftersom den är krullig, och överviktig, samt lång päls, då är det en Golden Retriver. Dock fel färg

Obs, "bananen" ovan var ingalunda en stående ovation för rätt svar, som sagt är mattes gullunge varken spaniel eller retriever! Fortsätt gissa :bump: :bump: :bump:!

Men visst måste det vara en Spaniel i alla fall :confused:

HAr fått totalt hjärnsläpp ju :( :D

Det var ingen stabyhoun heller då?

Ser han rätt ut enligt rasstandarn? (Förutom den runda magen då ;) )
Är han ovanlig på nå vis?
I färg eller hårlag.
Jag vill veta veta veta :bump: :bump:

Inte Border Collie! Men hans mamma, som är trefärgad, har misstagits för en :angel:.

Itchie skrev:
Inte Border Collie! Men hans mamma, som är trefärgad, har misstagits för en :angel:.

Vanlig collie?

Sorry Loop, jag ger nog den vanliga collien en skräck bild... :crazy: :D

Ingen Stabyhoun heller (verkar förresten vara en mysig ras).

Enligt rasstandard, nja, exempel:

"Svans:
Svansen skall vara lågt ansatt. Den skall vara grov vid basen men avsmalna mot spetsen. När hunden är upphetsad får den bäras böjd över rygglinjen, men aldrig rullad. I vila skall svansen bäras hängande med högst en lätt uppåtböjd spets. Svansen bärs ibland uppdragen mot buken. Den skall knappt nå till hasen. Svansen skall vara okuperad."

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 844
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar