För mig hade det absolut inte varit enklare att nå avancemang i någon annan idrottsgren, vilken skulle det vara där man fortfarande kan tro att man blir bättre när man är 40? Självklart är ridning en färskvara, men så länge man tränar och håller igång så kan man ju fortfarande bli bättre väldigt länge. Jag rider definitivt väldigt mycket bättre nu än när jag var 20 eller 30.
Nej, du missförstår mig. Om utveckling är det viktigaste, är det enklare att välja en gren där man inte har hästen som den svagaste länken. Det är ju enklare om man bara har sig själv att tänka på.
Så jag skulle nog säga att det verkar gå ganska bra att vara utvecklingsmotiverad, jag tror inte det är så ovanligt heller.
Ja, jag emotsäger inte det. Jag säger att om man rider för att avancera, och saknar en djupare känsla för det man håller på med, blir man inte långvarig i sporten. Jag har hittills aldrig träffat någon elitryttare, exempelvis, som inte har betonat relationen och kärleken till hästen. Sedan vet jag ingenting om dig och din relation till dina hästar givetvis. Men att inte älska dem och samtidigt använda djuren för sin förkovran låter ovanligt.