Gifta vid första ögonkastet 2021

Proffsen borde in och rodda lite mer! Om man ska kunna fixa sina mindre smickrande sidor måste man ju ha hjälp!
Tror inte ngt hjälper i vart fall i Skogshuggare-paret. Jag funderade på hur mkt valium Johan behöver ta för att inte kasta den där kolbullen på henne när hon drar igång igen och tänkte att ”nu kommer nog någon expert in och avbryter”. Hon beter sig helt igenom vidrigt och med tanke på att de flesta ändå censurerar sig i nya relationer - och när man vet att det sänds i tv - så undrar jag verkligen hur oförskämt och hemskt hon beter sig när ingen ser/hör.

Nästan så en kunnat misstänka att hon är ett anti-feministiskt och klimatförnekande Putin-troll, om jag får raljera lite, helt okej att bo långt ut på landet och köra fossilbil men gud nåde den som knaprar ett onödigt granskott liksom. Jag hoppas att hon haft otur i svts val av narrativ och klippning.
 
Nytt avsnitt ute! Intressant 🙂
Endel vändningar i detta men jag väntar med att skriva mer innan det gått på tv.

De flesta kollar väl play numera?

Bra att Sofia och Anton vågade bråka och att de båda behöll sin integritet genom att stå på sig. En relation där man inte är sig själv är dömd att sluta olyckligt.

Så tror på dem om nu bara Sofia kan förstå att en mans åsikter och värderingar kommer att göra henne upprörd ibland vare sig hon vill eller inte. Om hon vill ha en partner som tycker som hon hela tiden bör hon gifta sig med sin kompis istället.
 
Senast ändrad:
De flesta kollar väl play numera?

Bra att Sofia och Anton vågade bråka och att de båda behöll sin integritet genom att stå på sig. En relation där man inte är sig själv är dömd att sluta olyckligt.

Så tror på dem om nu bara Sofia kan förstå att en mans åsikter och värderingar kommer att göra henne upprörd ibland vare sig hon vill eller inte. Om hon vill ha en någon som tycker som hon hela tiden bör hon gifta sig med sin kompis istället.
Nej det tror jag inte att de flesta gör. Iaf inte i förtid.
 
Men Björn Rosenströms låtar?!
Trodde hans musik självdött.. Eller hade väl hoppats på det..
Fick massa flashbacks till jobbiga/pinsamma förfester i obygden i Skaraborg jag deltog i när jag var yngre, och tycker på något vis att Tacokillen är precis som många snubbar var, hade också hoppats att det självdött. Jag är inte den som är den när det kommer till stötande innehåll vanligtvis, men det är liksom så... osmakligt och han skötte det hela extremt dåligt när han prompt skulle bryta ner textrad för textrad.
 
Fick massa flashbacks till jobbiga/pinsamma förfester i obygden i Skaraborg jag deltog i när jag var yngre, och tycker på något vis att Tacokillen är precis som många snubbar var, hade också hoppats att det självdött. Jag är inte den som är den när det kommer till stötande innehåll vanligtvis, men det är liksom så... osmakligt och han skötte det hela extremt dåligt när han prompt skulle bryta ner textrad för textrad.
Minns på ridskolan i tonåren när vi var ett gäng unga tjejer som högt spelade liknande musik och sjöng med utan att reflektera över texten.. Först när jag var 18 år och började jobba som diskare på en krog och kockarna högt spelade den musiken insåg jag hur obehagligt det var.
Horribelt.
 
Minns på ridskolan i tonåren när vi var ett gäng unga tjejer som högt spelade liknande musik och sjöng med utan att reflektera över texten.. Först när jag var 18 år och började jobba som diskare på en krog och kockarna högt spelade den musiken insåg jag hur obehagligt det var.
Horribelt.
Jag kan köpa att en text är snuskig och sexistisk, det behöver inte vara hela världen. Men alltså, Eddie Meduza och Onkel Kånkel känns som mer acceptabelt än Björn Rosenström, för hans texter känns inte ironiska och skämtsamma på samma vis utan försöker vara snäppet mer rumsrent. Och som något osköna killar satt och peppade till innan en utekväll, seriöst liksom. :yuck: Tänker att bildningsförakt och viss främlingsfientlighet kommer med paketet också (jag är inte alls fördomsfull....).
 
Jag kan köpa att en text är snuskig och sexistisk, det behöver inte vara hela världen. Men alltså, Eddie Meduza och Onkel Kånkel känns som mer acceptabelt än Björn Rosenström, för hans texter känns inte ironiska och skämtsamma på samma vis utan försöker vara snäppet mer rumsrent. Och som något osköna killar satt och peppade till innan en utekväll, seriöst liksom. :yuck: Tänker att bildningsförakt och viss främlingsfientlighet kommer med paketet också (jag är inte alls fördomsfull....).
Jag har svårt för alla sexistiska låtar och det är nog mycket för det du säger, de kommer med ett obehagligt paket..
 
Men Björn Rosenströms låtar?!
Trodde hans musik självdött.. Eller hade väl hoppats på det..

För mig är det en nostalgisk grej, samma för sambon. Spelas någon låt då och så på fest och man fulsjunger med utan att egentligen tycka att det är särskilt bra, typ som med Markoolio. Inget vi lyssnar på till vardags direkt.
Upplevde att det var samma för taco-killen.
Trams på fest, inget att hänga upp sig på 🤷‍♀️
 
För mig är det en nostalgisk grej, samma för sambon. Spelas någon låt då och så på fest och man fulsjunger med utan att egentligen tycka att det är särskilt bra, typ som med Markoolio. Inget vi lyssnar på till vardags direkt.
Upplevde att det var samma för taco-killen.
Trams på fest, inget att hänga upp sig på 🤷‍♀️
Jag är inte så tramsig av mig, umgås heller inte i kretsar där hans musik skulle vara aktuellt. Är mer jazz som spelas på våra fester.. 😅
 
Ja, hade också tänkt spara kommenterandet men nu har det ju redan skrivits en del på detta tema så utan att dra alla detaljer är det ju snabba svängningar här.

Integritet i all ära, men IG för Anton i kategorin fingerspitzengefühl i bemötandet med "textanalys" och efterföljande hantering. Hoppas han nyktrar till och inser det också.
 
Jag har också nästan alltid haft relationer som bestått av massa trams, det skulle kännas rätt dött annars. Men tycker ändå att Anton läste av rummet på ett sätt som inte alls känns okej, och hanterade hela situationen sunkigt.

Man får se så lite av det som händer så jag vill inte döma så hårt.
Han var rätt dragen och verkade mest bli rätt överrumplad av att det blev så stark reaktion. Kändes som han försökte lösa det på ett kul vis som istället blev fel.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
32 215
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 403
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 993
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 954
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp