Gelpaddar till körning

Blacksmithfarm

Trådstartare
Varför finns inte detta? (eller gör det det?:angel: isf var?)
Är det så enkelt att körhästar inte behöver gelpad
eftersom de inte har någon människa på ryggen??

Jag tror ju inte att fyrhjulsvagnar skulle kräva detta,
men kanske det kunde vara bra om man kör rockard
för att dämpa eventuella stötar på hästens rygg när
marken är ojämn?

Eller är jag bara överbeskyddande?

Sv: Gelpaddar till körning

...och jag som trodde att en gelpad var en billig lösning för att kompensera en dåligt passande sadel :angel:
Som du skriver det behövs inte för 4-hjuls vagnar och om man ska köra fort i terräng så borde man se till att rockarden är lämpligt viktad.... Det blir iaf endast några få (jämförelsevis lätta) stötar jämfört med en sadel där ca 70kg "stötar" hela tiden på en sadel som många gångar inte passar.. Veterinärer på både kör och western tävlingar ofta säger att dessa hästar inte visar ryggsmärtor jämförda med hästar in andra grenar. (Jag vet ingenting om högre tävlingsnivåer)

Sv: Gelpaddar till körning

Men då betyder det att vi "körfolk" är så noga med våra hästar och vår utrustning att den alltid sitter perfekt:angel:, därför behöver vi inga gelpaddar:D

läs med en nypa salt, om du finner det nödvändigt...

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 750
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 860
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18