@sorbifolia Exakt så. Mitt hästliv i ett nötskal, bortsett från gården då - jag har insett att jag på egen hand aldrig skulle orka sköta en hästgård och jag har ju (enligt annan tråds ämne
) inte heller förmågan att leva ihop med en annan person så att det skulle kunna delas med nån.
Jag har varit medryttare endast i syfte att få mera ridtid i väntan på eget hästköp, och det har aldrig varit tillräckligt för mig. Jag har avfärdat det eftersom jag har häst för att träna och tävla, och det får sällan göras på andras hästar och ffa inte om det är som i mitt fall att det inte finns tävlingsmeriter. Men med facit i hand har jag ju aldrig fått gjort det på mina egna heller, så egentligen borde jag på min höjd rida andras hästar gratis. Jag kommer få mer ridning för inga pengar, och träna och tävla kommer jag aldrig få göra ändå. Det är en ny tanke som jag ej haft innan.
I dagsläget får jag tacka nej att rida andras hästar eftersom det tar för mkt tid med min rehabhäst, och jag vill inte rida andras hästar på bekostnad av min hunds aktivering.
Hur lyckades du hitta motivationen i ridningen igen? Jag har alltid trott att det kommer infinna sig den dagen min häst blir hel igen. Men nu när den är så hel som den inte varit på åratal, och det mest handlar om att träna upp den och se om den håller för träning - så börjar jag inse att jag redan gett upp i tanken. När den dessutom, som senast idag, bjuder på ytterligare fördröjningar av denna uppbyggande träning så ja...
Ja, om det nu visar sig att det är den skadan jag tror att detta är så kommer jag definitivt att ta bort hästen. Med all rätt då det tar för lång tid att reparera, och det genom åren visat sig att den håller allra sämst för vila. Men jag har inte haft samvete att ta bort hästen när den varit så pass bra som den varit nu på sistone, det är ju inte hästens fel att jag gått in i kaklet.