JessicaM
Trådstartare
Sv: Gapar när han ska jobba..
Förstår inte riktigt hur du menar (erkänner att jag inte kan så många termer)
Har en pytteliten skottad plätt som vi har gjort en volt på kanske kan filma lite där..
Jag kan ju försöka rida honom i grimma men det kommer nog inte gå nå vidare bättre men utveckla gärna hur jag ska betee mig och göra när jag rider honom i volten skritt o trav. han är för stor o volten för liten för att vi ska kunna galoppera
"Framåtdrivning bakifrån"?
Hade jag varit du så hade jag provat bettlöst ett tag. Få honom att flytta undan tryck från marken fortsätta att be honom flytta undan tryck uppfrån ryggen. Aktivera honom bakifrån i skritten. Det viktiga med en häst som är framtung är att ha framåtdrivningen bakifrån. Släpp efter och låta honom jobba lägre, men se till att aktivera honom. Släpp fokusen på munnen så ska du se att det bli bra!
Btw Har du ingen film så man får se hur han gör?
Förstår inte riktigt hur du menar (erkänner att jag inte kan så många termer)
Har en pytteliten skottad plätt som vi har gjort en volt på kanske kan filma lite där..
Jag kan ju försöka rida honom i grimma men det kommer nog inte gå nå vidare bättre men utveckla gärna hur jag ska betee mig och göra när jag rider honom i volten skritt o trav. han är för stor o volten för liten för att vi ska kunna galoppera
"Framåtdrivning bakifrån"?
Senast ändrad: