fio
Trådstartare
Eftersom den andra blev låst och vi kom in på lite andra intressanta ämnen tycker jag den här diskussionen kan fortsätta. Svarar på axel
Sant men du får bara ETT gångartsbetyg som bedömer hästens gång. Ibland brukar det ju stå pga skritten när man får ett sämre betyg.
Mitt sto taktar gärna i den samlade skritten innan galoppen , hon brukar ligga på 7 i gångartsbetyg oavsett om hon taktar eller inte, däremot dras ju just den samlade skritten ner i poäng till 5. Men hon har ju en bra ökad och mellanskritt. Men hennes gång är bättre än genomsnittet men inte spektakulär på något sätt.
Ja hästarna får röra sig som fan för att komma upp i betyget 8 så därför tror jag faktiskt inte på att en häst som visar dålig gång som ginnies häst oftast ligger på det betyget även om det bara gäller LA
Men fio. 7=ganska bra 8 = bra
KL
Härlig popcorntråd
Angående betyget för gångarter är inte som i en exteriörbedömning, iallafalla inte i vanlig dressyr.
I det betyget ingår alla varianter av det som ingår i programmet.
Gör du en bra ökad skritt. men en usel samlad skritt blir inte betyget samma som för den ökade osv.
Den ska alltså ha en genomgående god kvalité på samlade- ökade ( i de program som det ingår)gångarter för att få bra.
Ju högre krav/ klass desto mer krävs det även för gångartspoängen.
Såg kritiken för en häst som vann Int. l förra våren med 72%.
den fick 7 på gångarter o rörde sig som få.
Sant men du får bara ETT gångartsbetyg som bedömer hästens gång. Ibland brukar det ju stå pga skritten när man får ett sämre betyg.
Mitt sto taktar gärna i den samlade skritten innan galoppen , hon brukar ligga på 7 i gångartsbetyg oavsett om hon taktar eller inte, däremot dras ju just den samlade skritten ner i poäng till 5. Men hon har ju en bra ökad och mellanskritt. Men hennes gång är bättre än genomsnittet men inte spektakulär på något sätt.
Ja hästarna får röra sig som fan för att komma upp i betyget 8 så därför tror jag faktiskt inte på att en häst som visar dålig gång som ginnies häst oftast ligger på det betyget även om det bara gäller LA