gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

När vi var på takturs istölt gick det bättre, då fick vi 5.0 totalt..
Men på framtids vår tävling var han så spänd och gnäggade typ hela tiden..
I fyrgången uttagningen 4,33 och i B finalen 4.58.. =) Men Jag är nöjd, var ju iaf första gången :D

Du kan inte lägga ut bilderna i lite större format? Det är jättesvårt att säga något när bilderna är så små...

kl*

Visst är detta grisepass?
32298768.jpg

Här kommer lite nya bilder från mig.

Börjar med Stina, vi är i världens svacka för tillfället, någon måste ha bytt ut min mjuka följsamma häst mot något helt annat ;)

32299219.jpg

32278961.jpg

32299228.jpg

32278960.jpg

Och så Rispa, som vissa kanske kommer ihåg?
Jag har haft henne i ca en månad nu och kommer ha henne i alla fall två till med sikte på visning. Rispa är extremt villig och har för stunden bakläxa på halvhalter, vilket hon tycker är totalt onödigt för det ska ju gå fooort!

Övertaggad villig häst som inte tog halvhalter alls var det idag och det resulterade i att jag fick sitta och blåhålla henne.

32299193.jpg

32299205.jpg

32299208.jpg

32299194.jpg

Så kommentera gärna både Stina och Rispa!

Åh, det vet jag inte... Datorer är inte min starka sida ;)
Jag brukar bara ladda upp dem på pixbox och sedan är de i ett ganska "lagom" format, jag vet inte hur du gör men...

Nja.
En häst som springer fort vill ofta komma undan.

Med det har jag inte sagt att alla gör så.

Det tar sig med min 2007:a, hon är riden sex gånger "ordentligt" nu, alltså ensam med framåtbjudning. Annars är hon mycket tömkörd och markarbetad.

knarid9_16april11.jpg

Snett igenom i trav!

knarid7_16april11.jpg

Lite tölt!

knarid3_16april11.jpg

Jag springer bredvid, därför flaxar linan så slarvigt, ville få henne att ta ut steget.

knarid5_16april11.jpg

Slutligen en bild på min nya häst, Spá 10 år. Hon är inte riden så mycket de senaste åren, (sattes igång vid årsskiftet, och jag fick hem henne till mig för snart två veckor sedan) så vi behöver träna upp både styrka och kondition. Tölten blir ofta passtaktig, och ganska långsam, men det känner jag mig inte speciellt stressad över, det kommer med styrkan, det är nog lite jobbigt. Planen är att varva ridning med tömkörning närmaste tiden.
spatolt3_april11.jpg

Jag har ingen konstruktiv kritik, men kan bara säga HON ÄR SÅ LÄCKER (bruna) :-) Väääldigt avundsjuk på dig! haha

& bebis är också väldigt fin :)

Knapplån

Idag fick jag med min sambo och kameran ut i paddocken. Givetvis hade snöggur en Dålig dag(som även igår)!!! Maken till häst som kan krulla ihop sig har jag aldrig träffat. Inte lättare blir det med pelhamstången men den är ju ett måste (pga tänderna). Men eftersom jag är så jäkla kass på det här med att se hur hästen jobbar så tänkte jag höra med er som kan! Hur illa ställt är det med ett sånt här ridpass egentligen? Traven gick hyfsat bra, gick bakom hand en del men sökte annars rätt fint till bettet. I tölten däremot så smet han sitt allra bästa och kastade in huvudet i bringan ideligen! Vi "red på framåt" när han gjorde så för att få honom att komma upp igen och tänka framåt. Upp kom han för att sedan dyka igen när jag tog ner tempot. Om ni undar varför händerna åkt fram på bilderna så är det för att jag försöker övertydligt få honom tänka fram istället.

Jag vet inte om det här kan vara ett mer avancerat sätt att smita nu när jag hyfsat iaf har koll på hans skjutande bogar och har mer koll på hans temporeglering. Han har jobbat jätteduktigt länge nu men fick en vecka semester förra veckan.

krullkrull.jpg

krulltolt.jpg

krulltolt2.jpg

nacktolt.jpg

okning.jpg

trav11.jpg

Min kära tränare kommer imorgon o hjälper mig så får vi se om hon kan få ordning på oss igen... Skall komma ihåg att korta stiglädren till imorn oxå :D

bild 1 & 3 tycker jag att det ser ut som han hittar en bättre överlinje än jag har sett tidigare. När du ökar honom tappar han det, "släpper" du honom i ökningen? Vad händer om du bara lättar liite i handen och ökar drivningen? Att öka honom i en ngt lägre form tills han har lärt sig att bära sig bättre i ökningen? Så det kommer genom att han sänker sig lite mer bak?

Jag tycker att det ser ut som det har gått framåt (sen jag såg bilder sist) och om detta var en dålig dag så ser jag fram emot bilder från en bra dag!! :laugh:

Jag tror att du nog har sagt det förr, men varför just pellham? Såg du bettet jag hade köpt? helt fantastiskt, bred tungfrihet, smalt, fasta bettringar sötmalm och utan hävstångseffekt! :love:

Är det bilderna som lurar ögat eller har han inte bättre hull/muskler nu?

Det är en fiiin häst!!!:love:

Ja visst har han blivit så fin i kroppen! Började med en liten kula på magen i höstas som nu har blivit fina muskler. Äntligen verkar kroppen göra nytta av maten, han var ju så jäkla svårfödd ett tag! Det hade säkert med tandskadorna och masken att göra.

Pelham har han för att han inte får få tryck bakåt mot kindtänderna. De satt ju löst när vi köpte honom och lossnar igen om han går med vanliga bett en längre tid. Han hade dessutom så mkt mask i kroppen att de levde i tandköttet!

Men vad är bäst egentligen- en häst som länger överlinjen men går på bogarna och bakom hand, eller en häst i en högre form som inte går på bogarna? Att snöggur såg ut att ha en fin överlinje kom ju av att han dök ner bakom hand för att smita. Ökningarna gjorde jag för att jag ville ha upp honom igen och tänka fram istället för ner. För blir det inte så att hästen i rollkür(som han la sig till med) tappar rumpan?

Idag red vi lektion o det gick jättebra tills han blev trött! Han var lugnare och mer samarbetsvillig. Men han kändes som om han kastade ut mig på yttdrsidan i höger varv så jag skall forsoka få ut massören snarast. Jag i princip satt med inner sittben pa yttres plats, så overtydligt att t.o.m. jag kände det :)

Nästa gång du har vagarna förbi Kungsbacka kom in o hälsa på vet ja! Så får du se nya gården :) tror barki-Marianne ville oxå så ni kan ju göra en liten roadtrip!

I ditt fall ser jag honom hellre "över hand" och uppe från bogen än tvärtom.
Eftersom han gärna slänger sig bakom hand och smiter undan den vägen är det viktigt att hitta bakdelen, komma upp från framdelen och sen forma honom där för att SEDAN hitta en längre/lägre form igen.

Jag har ingen konstruktiv kritik, men kan bara säga HON ÄR SÅ LÄCKER (bruna) :-) Väääldigt avundsjuk på dig! haha
& bebis är också väldigt fin :)
Tack :) Jag är väldigt glad över att jag slog till och köpte henne fast att jag egentligen inte skulle ha en till. Supertrevlig häst på alla sätt och vis hitintills!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 321
Senast: Catsu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama