Gamla symaskiner, serviceförsök...

OK... Efter att ha letat i... 4-5 timmar? Så är rymmarfoten till sist återfunnen! :up::banghead::up::banghead: :cautious:

Den befann sig... I tillbehörsfacket på symaskinen jag använt den på. Tänka sig. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jag kan inte säga exakt hur många gånger jag gått igenom det facket (och det på den andra Singern i samma serie), men gott och väl över halvdussinet gånger i alla fall. Och då menar jag gått igenom, plockat ur varenda pryl och talat om för mig själv vad jag ser i handen. Men nä, där var den nu.

Någon driver med mig... :cautious:

Och SaidaII får sparken. :meh:
 
Och då menar jag gått igenom, plockat ur varenda pryl och talat om för mig själv vad jag ser i handen. Men nä, där var den nu.

Någon driver med mig... :cautious:
Who do you think put it there?

Och SaidaII får sparken. :meh:
:arghh: Jag som precis varit och öppnat bankkonto till mitt nya företag, "Saidaaprilmaj, ditt medium i etern"...

----------------------
Bra att den kom till rätta!
 
Senast ändrad:
Who do you think put it there?

Alltså, hade jag inte haft Monster hade jag börjat leta efter inkräktare i garderoberna vid det här laget... :cautious:


*******************


OK, åter på banan då! Detta är vad jag åstadkommit:
1H3d06p.jpg


Tyget (är det ens tyg? :confused:) är ungefär som väldigt tjock ballong! Helmysko att hantera, och väldigt gummibandsaktigt... Men jag vill ju ha reflexer på så gott som allt jag gör till Monster (man kan aldrig synas bra nog!!!), så jag tänkte prova mina fina binder-fötter till det här (nä, jag minns inte vad det heter på svenska :o). Har en snapon adjustable bias binder som följde med storpacket och som funkar någorlunda på Pfaffen, och en som jag nu spenderat halva dagen att jaga både här i tråden och här hemma som alltså hör till slant shank-singrarna och följde med Erikshjälpenfyndet. Ville helst använda den sistnämnda, helt enkelt för att den ser så cool ut, men fick det icke att funka! Googlade som sagt igår kväll och kom fram till att jag stoppat in bandet på helt fel ställe... :banghead:
Men det blev alltså sytt med Pfaffen och lilla snaponfoten istället, den som ser ut såhär
$_35.JPG


Det visar sig att det är skitsvårt att få ihop punkterad ballong med stelt, totalt oflexibelt och knappt vikbart reflexband. Det hjälpte säkert inte att jag inte haft en tanke på hur det skulle gå att sätta fast band när jag skar till alla kringelikrokar på jackan - kanske en rak linje inte hade varit för mycket begärt!? :banghead:
vncmXet.jpg


Som synes fick jag i alla fall fast det (och det reflekterar bra ser jag :D), men en närmare titt avslöjar kvaliteten på arbetet:
JAlACRQ.jpg


Det är dock inte enbart för att jag är erbarmligt dålig på att sy, för runt halsen (där jag inte ville ha det stela, obekväma bandet åt hundstackaren) använde jag ett mjukt dekorband istället:
1x0iWO3.jpg


Sån djävulsk precision man kan få till med rätt pressarfot! :cool:

Man kan väl säga att jag är mer nöjd än Monster är, men det ordnar sig nog när det regnar lite mer än idag. :D

(Magbandet är nog temporärt - om inte hela jackan är det - för jag ledsnade när jag inte kunde hitta bandet jag letade efter och bara högg närmsta remsa av något att sy fast... :o
 
Alltså, hade jag inte haft Monster hade jag börjat leta efter inkräktare i garderoberna vid det här laget... :cautious:
Undertecknad förstås! Jag har många förmågor inom det paranormala spektrat. Flytta tillbaka saker är en. Såatte... du vet vad mitt konto heter. Tar också emot sydda och broderade saker.

---------------
Monster har tur som har en matte som kan tillverka så fina kläder! :bow:
 
Och förresten, nu när mitt blodtryck börjat komma ner till överlevnadsbara nivåer igen: Hörru @Asko ! Vad smyger du omkring i kulisserna för? Var är din symaskin?! Va-va-va?! :rage:

Gå genast med i symaskinsklubben. :grin:

Och @AraSlei , vad sysslar du med!? Ro fram maskinen nu! :rage:
Och @bollen__ , du vet vad som gäller du med! :rage:

Varför kämpar ni emot? :cautious:

För att inte nämna @aprilmaj , helt klart förväntas ett större deltagande från Siande Syaren också. :cool:
Och just det ja, var ju en rackare som smög omkring i den andra tråden också och trodde hon skulle komma undan obemärkt! Ursäkta mig, jag ska byta tråd...
 
OK... Efter att ha letat i... 4-5 timmar? Så är rymmarfoten till sist återfunnen! :up::banghead::up::banghead: :cautious:

Den befann sig... I tillbehörsfacket på symaskinen jag använt den på. Tänka sig. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jag kan inte säga exakt hur många gånger jag gått igenom det facket (och det på den andra Singern i samma serie), men gott och väl över halvdussinet gånger i alla fall. Och då menar jag gått igenom, plockat ur varenda pryl och talat om för mig själv vad jag ser i handen. Men nä, där var den nu.

Någon driver med mig... :cautious:

Och SaidaII får sparken. :meh:
Jag sa ju att den skulle vara där omkring! :D
 
För att inte nämna @aprilmaj , helt klart förväntas ett större deltagande från Siande Syaren också. :cool:
Jag har sytt i en knapp idag - räknas det? :cautious:

Tittade på mina fina sittunderlag i tovad ull, som en bekant har gjort. Hon har betonat vissa delar genom att sy med lite grövre tråd på själva tovningen. Något sådant kan jag tänka mig att göra, ett blandverk.

Tyvärr har katterna kloat och tufsat till dem, men de är så fina :love:: https://instagram.com/p/zsUjJkvIPb/
 
Och förresten, nu när mitt blodtryck börjat komma ner till överlevnadsbara nivåer igen: Hörru @Asko ! Vad smyger du omkring i kulisserna för? Var är din symaskin?! Va-va-va?! :rage:

Gå genast med i symaskinsklubben. :grin:

Och @AraSlei , vad sysslar du med!? Ro fram maskinen nu! :rage:
Och @bollen__ , du vet vad som gäller du med! :rage:

Varför kämpar ni emot? :cautious:

För att inte nämna @aprilmaj , helt klart förväntas ett större deltagande från Siande Syaren också. :cool:
Och just det ja, var ju en rackare som smög omkring i den andra tråden också och trodde hon skulle komma undan obemärkt! Ursäkta mig, jag ska byta tråd...
Jag läser den här tråden enbart för att få dagens skratt då vissa skriver så oerhört guldroligt fastän jag begriper knappt hälften av alla ord :D
Äger ingen symaskin och det mesta jag har gjort är gardiner på mammas symaskin, och begriper inte hur att sy mönster kan vara roligt :p
 
Någon i närheten av Mjölby? Där kan man köpa en "ljusblå Singer" för 300, och en "mörkblå Singer" för en jämn hundralapp. :up:

Vem köper symaskiner utifrån färg!? :banghead::banghead::banghead:

(Det ser ut som att den ljusblå skulle kunna vara en sen 400 (447?), utan mönsterkammar och friarm, och den mörkblå något ur 700 som i så fall har nylondrev istället för metalldreven...)
 
Jag sa ju att den skulle vara där omkring! :D

Stämmer. Räkna med heltidsanställning hädanefter. :sneaky:

Jag har sytt i en knapp idag - räknas det? :cautious:

Tittade på mina fina sittunderlag i tovad ull, som en bekant har gjort. Hon har betonat vissa delar genom att sy med lite grövre tråd på själva tovningen. Något sådant kan jag tänka mig att göra, ett blandverk.

Tyvärr har katterna kloat och tufsat till dem, men de är så fina :love:: https://instagram.com/p/zsUjJkvIPb/

Givetvis räknas det! Här är vi inte elitister, det skulle räknats om du misslyckats sy i en knapp också!

För du använde symaskin, va? Annars blir det tortyrkammaren nästa. :meh:

Tovning i all ära (ser jättefina ut!), men sånt får man syssla med på sin fritid! Om ingen uppfunnit en tovningsmaskin?

Jag läser den här tråden enbart för att få dagens skratt då vissa skriver så oerhört guldroligt fastän jag begriper knappt hälften av alla ord :D
Äger ingen symaskin och det mesta jag har gjort är gardiner på mammas symaskin, och begriper inte hur att sy mönster kan vara roligt :p

Vem skriver roligt? Symaskiner är allvarliga grejer! :grin:
(Pssst, om det är mig du menar kan du få veta en hemlis: minst hälften av orden är helt egenuppfunna, jag har ingen aning om vad jag pratar om! Så en tingeligrejmackapär heter antagligen inte så på riktigt...)

Varför tar alla upp gardiner och syslöjd?! Sånt är ju aptråkigt! :rage:
Här sysslar vi med det roliga med symaskiner! :D

Vad menar du med att sy mönster? No comprende... :cautious:
 
Fast nu när jag tänker på det så äger min faster en sån där gammal symaskin i sommarstugan som man får trampa fram själv, har ingen tanke som helst att använda den själv men tycker att den ser fräck och vacker ut iallafall :D
 
Fast nu när jag tänker på det så äger min faster en sån där gammal symaskin i sommarstugan som man får trampa fram själv, har ingen tanke som helst att använda den själv men tycker att den ser fräck och vacker ut iallafall :D

:eek:

Det har du visst det! :rage:
Åk genast dit och trampa! :up:
 
Givetvis räknas det! Här är vi inte elitister, det skulle räknats om du misslyckats sy i en knapp också!

För du använde symaskin, va? Annars blir det tortyrkammaren nästa. :meh:

Tovning i all ära (ser jättefina ut!), men sånt får man syssla med på sin fritid! Om ingen uppfunnit en tovningsmaskin?
Symaskinen är ju utlånad! Och ska man använda den för att sy i en knapp, menar du? Nä, på maskinen skapar man väl Konst, inte använda den till futtiga vardagsbestyr?

Jamen, det var ju SYTT på tovningen! Men det räknas väl inte heller, eftersom det var för HAND :rage:

Alltså, jag har ju apparatfobi. Jag kan väl få börja med en lite synål?:angel:
 
Symaskinen är ju utlånad! Och ska man använda den för att sy i en knapp, menar du? Nä, på maskinen skapar man väl Konst, inte använda den till futtiga vardagsbestyr?

Jamen, det var ju SYTT på tovningen! Men det räknas väl inte heller, eftersom det var för HAND :rage:

Alltså, jag har ju apparatfobi. Jag kan väl få börja med en lite synål?:angel:

Hörrudu, vi har redan konstaterat att symaskinen längtar hem! Menar du att du inte hämtat den än! :rage:

Eftersom jag har ett antal pressarfötter som är avsedda att användas för att sy i knappar så säger jag otvivelaktigt JA, man syr i knappar med symaskin. Sådetså.

Självklart räknas det inte att sy för hand, vad trodde du egentligen? O_o
Apparatfobi botas bäst genom flooding.

Symaskiner används till Konst, ja. Och precis allt annat! Aaaaaaaallt.
 
:eek:

Det har du visst det! :rage:
Åk genast dit och trampa! :up:
En Singer är det informerade mamma mig när jag frågade :D Såg sist i somras hur min faster använde den så den är användbar fortfarande stående på ett bord som verkar ha tillhört den från början (skulle inte förvåna mig iallafall) då det är såna smiderigrejer under skivan.
Och nej, ingen lust ännu att prova på den, den är bara vacker tycker jag :devil:
 
Stämmer. Räkna med heltidsanställning hädanefter. :sneaky:


Vem skriver roligt? Symaskiner är allvarliga grejer! :grin:
(Pssst, om det är mig du menar kan du få veta en hemlis: minst hälften av orden är helt egenuppfunna, jag har ingen aning om vad jag pratar om! Så en tingeligrejmackapär heter antagligen inte så på riktigt...)

Varför tar alla upp gardiner och syslöjd?! Sånt är ju aptråkigt! :rage:
Här sysslar vi med det roliga med symaskiner! :D

Vad menar du med att sy mönster? No comprende... :cautious:
Om inte syslöjd eller mönster eller sånt med tyger och sytrådar är det roliga med symaskiner ... Vad är det då? För jag hade liksom fått för mig att det var det som var poängen med de där manickerna :confused: :cautious:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp