Who do you think put it there?
Alltså, hade jag inte haft Monster hade jag börjat leta efter inkräktare i garderoberna vid det här laget...
OK, åter på banan då! Detta är vad jag åstadkommit:
Tyget (är det ens tyg?
) är ungefär som väldigt tjock ballong! Helmysko att hantera, och väldigt gummibandsaktigt... Men jag vill ju ha reflexer på så gott som allt jag gör till Monster (man kan aldrig synas bra nog!!!), så jag tänkte prova mina fina binder-fötter till det här (nä, jag minns inte vad det heter på svenska
). Har en snapon adjustable bias binder som följde med storpacket och som funkar någorlunda på Pfaffen, och en som jag nu spenderat halva dagen att jaga både här i tråden och här hemma som alltså hör till slant shank-singrarna och följde med Erikshjälpenfyndet. Ville helst använda den sistnämnda, helt enkelt för att den ser så cool ut, men fick det
icke att funka! Googlade som sagt igår kväll och kom fram till att jag stoppat in bandet på helt fel ställe...
Men det blev alltså sytt med Pfaffen och lilla snaponfoten istället, den som ser ut såhär
Det visar sig att det är
skitsvårt att få ihop punkterad ballong med stelt, totalt oflexibelt och knappt vikbart reflexband. Det hjälpte säkert inte att jag inte haft en tanke på hur det skulle gå att sätta fast band när jag skar till alla kringelikrokar på jackan - kanske
en rak linje inte hade varit för mycket begärt!?
Som synes fick jag i alla fall fast det (och det reflekterar bra ser jag
), men en närmare titt avslöjar kvaliteten på arbetet:
Det är dock inte
enbart för att jag är erbarmligt dålig på att sy, för runt halsen (där jag inte ville ha det stela, obekväma bandet åt hundstackaren) använde jag ett mjukt dekorband istället:
Sån
djävulsk precision man kan få till med rätt pressarfot!
Man kan väl säga att jag är mer nöjd än Monster är, men det ordnar sig nog när det regnar lite mer än idag.
(Magbandet är nog temporärt - om inte hela jackan är det - för jag ledsnade när jag inte kunde hitta bandet jag letade efter och bara högg närmsta remsa av något att sy fast...