Gamla symaskiner, serviceförsök...

Apparatfobi botas bäst genom flooding.
Tror jag inte aaaalls. Jag floodas hela tiden av datorer, mobiler och sånt men inte tycker jag om dem för det.

Hörrudu, vi har redan konstaterat att symaskinen längtar hem! Menar du att du inte hämtat den än! :rage:
Den trivs utmärkt och används flera gånger i veckan. Vill inte komma hem, hälsar fostermatte.

När febern sjunkit ska jag dock ta en titt i syskrinet och leta efter synålen, så att jag kan börja brodera visdomsord till bonaden i uterummet.
 
En typ sånhär! :idea:
136357.jpg
 
En Singer är det informerade mamma mig när jag frågade :D Såg sist i somras hur min faster använde den så den är användbar fortfarande stående på ett bord som verkar ha tillhört den från början (skulle inte förvåna mig iallafall) då det är såna smiderigrejer under skivan.
Och nej, ingen lust ännu att prova på den, den är bara vacker tycker jag :devil:

Vääääänta bara, du kommer att trampa i sömnen inatt... :sneaky:

Om inte syslöjd eller mönster eller sånt med tyger och sytrådar är det roliga med symaskiner ... Vad är det då? För jag hade liksom fått för mig att det var det som var poängen med de där manickerna :confused: :cautious:

Poängen är att de är magiska! :D
Och mekaniska! :D
Så då är de... Steampunk!? :eek:

Jag har löst mysteriet. :p

Tror jag inte aaaalls. Jag floodas hela tiden av datorer, mobiler och sånt men inte tycker jag om dem för det.


Den trivs utmärkt och används flera gånger i veckan. Vill inte komma hem, hälsar fostermatte.

När febern sjunkit ska jag dock ta en titt i syskrinet och leta efter synålen, så att jag kan börja brodera visdomsord till bonaden i uterummet.

Hon ljuger ju för dig, fattaruväl. :cautious:
Den gråter av hemlängtan på kvällarna. :(

Men för all del, om vägen till symaskinerna går via handsömnad för dig, vem är jag att döma? :angel:

En typ sånhär! :idea:
136357.jpg

:love:
 
Om jag hade en sådan fin symaskin, då skulle jag minsann sy och trampa och fröjdas!

Min är en sådan här ful en:
6053047575.jpg
Den är väl jättefin, ser ut som min. :)
Snäll och väluppfostrad, gnäller inget i sin egen lilla väska och syr duktigt när min mamma tar ut och motionerar den åt mig. :grin:
 
En Singer är det informerade mamma mig när jag frågade :D Såg sist i somras hur min faster använde den så den är användbar fortfarande stående på ett bord som verkar ha tillhört den från början (skulle inte förvåna mig iallafall) då det är såna smiderigrejer under skivan.
Och nej, ingen lust ännu att prova på den, den är bara vacker tycker jag :devil:
Jag har en otroligt vacker Singer till salu, utan såntdära tungt bord ;) Jättefin att ha stående (och samla damm) nånstans där man kan beundra den :D Om du skulle vilja ha en egen fin sak menar jag ;)
 
Men vad är det här!? Varför syr ni inte på era fantastiska maskiner för!?!?!
Den trivs med att mamma syr på den, men jag har för många år sedan kostat på den en ordentlig service så den är ren och fin invändigt. När jag syr är den mer istadig, med mamma så syr den så fina stygn så man skulle aldrig ha råd att köpa det. :meh:
 
Jag har en otroligt vacker Singer till salu, utan såntdära tungt bord ;) Jättefin att ha stående (och samla damm) nånstans där man kan beundra den :D Om du skulle vilja ha en egen fin sak menar jag ;)
Mhm, så låter det nu! Annat lät det minsann när jag bjöd 50 kr för den. :mad:
 
Den trivs med att mamma syr på den, men jag har för många år sedan kostat på den en ordentlig service så den är ren och fin invändigt. När jag syr är den mer istadig, med mamma så syr den så fina stygn så man skulle aldrig ha råd att köpa det. :meh:

Det är ju en helt fantastiskt bra maskin, och så duktig som anpassar sig väl efter föraren. :D
 
Den är väl jättefin, ser ut som min. :)
Snäll och väluppfostrad, gnäller inget i sin egen lilla väska och syr duktigt när min mamma tar ut och motionerar den åt mig. :grin:
Det är absolut inget fel på den, den syr fantastiskt, säger fostermatte, men det är ingen... känsla :up: över den. Och det kanske är det som krävs för att locka en motsträvig apparatfobiker som jag.
 
Det är absolut inget fel på den, den syr fantastiskt, säger fostermatte, men det är ingen... känsla :up: över den. Och det kanske är det som krävs för att locka en motsträvig apparatfobiker som jag.

Ingen känsla över den? Det är ju den modellserie jag (som numera övertygad Singer slant-fantast) suktar efter i hemlighet! Skulle jag snubbla över en sån på Erikshjälpen skulle det krävas inte så lite karaktärsfasthet för att vandra ut ensam...
 
Ingen känsla över den? Det är ju den modellserie jag (som numera övertygad Singer slant-fantast) suktar efter i hemlighet! Skulle jag snubbla över en sån på Erikshjälpen skulle det krävas inte så lite karaktärsfasthet för att vandra ut ensam...
Bilden snodde jag på Blocket, annons från 24 januari, affär i Söndrum (=?)

Hm... vad är det som är så bra med den då?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 140
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 380
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp