Gamla symaskiner, serviceförsök...

Det är förmodligen någon som använt helt fel olja (och mycket av den), efter vad det låter... :cautious:

Delar som du kan ta bort kan du nog låta bada i rengöringsmedel (även om nagellacksborttagning var en överraskande improvisation :laugh:), eftersom du kan putsa bort det väldigt noga och olja in delarna igen. Det som du gör "på plats" hade jag dock varit försiktigare med, vill ju inte ha medel kvar sen... :p
Men det är mest de delar som är kvar som jag vill dränka :D
man tager vad man haver :cool: och för övrigt har ännu en skruvmejsel börjat gett upp, den nya jag köpte igår med "Hard head "... tydligen är skruvarna hårdare :meh:
har precis ägnar typ 20 min åt att ned en nål grävt loss skit vid/i/mellan matartänderna... tur jag inte har något liv :rofl:
 
Hahaha :D Jag ska försöka rota fram den i morgon! Den står långt in, långt ner, långt under massor med saker i källaren. Där har den förtjänat sin plats, den jävelen.

Mhm, blir det inte av imorgon så kommer symaskinsmaffian att behöva ha ett litet snack med dig... :cautious:

Och tänk vilken magnifik triumf när du tvingar den att böja sig efter din vilja! Moahahahahahaaaaaa! :D

Jag har också skrivit i den här tråden. Det är ytterst tveksamt om jag skulle känna igen en symaskin (skulle förmodligen tro att det var någon variant av hushållsmaskin). Trä och använda en kan jag definitivt inte.

Vad är det för attityd hos en arkeolog!? Symaskiner är typ... ett fascinerande tidsdokument över... mänsklig utveckling på det personliga, industriella och samhälleliga planet. :idea: :angel:

Men det är mest de delar som är kvar som jag vill dränka :D
man tager vad man haver :cool: och för övrigt har ännu en skruvmejsel börjat gett upp, den nya jag köpte igår med "Hard head "... tydligen är skruvarna hårdare :meh:
har precis ägnar typ 20 min åt att ned en nål grävt loss skit vid/i/mellan matartänderna... tur jag inte har något liv :rofl:

Snackar du om? Det här är ju livet! :D
Men visst är det fascinerande!? Själv avskydde jag symaskiner för inte alls så länge sen. :p
 
Jag har också skrivit i den här tråden. Det är ytterst tveksamt om jag skulle känna igen en symaskin (skulle förmodligen tro att det var någon variant av hushållsmaskin). Trä och använda en kan jag definitivt inte.
Trä? Är de inte gjorda av järn? Eller nåt annat metalligt...?

*avslöjad som kvinnan som inte var någon stjärna på någon slöjd :o*
 
Mhm, blir det inte av imorgon så kommer symaskinsmaffian att behöva ha ett litet snack med dig... :cautious:

Och tänk vilken magnifik triumf när du tvingar den att böja sig efter din vilja! Moahahahahahaaaaaa! :D



Vad är det för attityd hos en arkeolog!? Symaskiner är typ... ett fascinerande tidsdokument över... mänsklig utveckling på det personliga, industriella och samhälleliga planet. :idea: :angel:



Snackar du om? Det här är ju livet! :D
Men visst är det fascinerande!? Själv avskydde jag symaskiner för inte alls så länge sen. :p
Jag har börjat avsky de jag köpt... jag mot envis skruv 0-1, nu är det färdiglekt för idag, lyckades slinta med skruvmejseln på en ytterst motvillig skruv och typ höll på att stympade hela handen (den som inte höll i skruvmejseln) :meh: ett fint långt sår i den mjuka denne nedanför lillfingret mot handleden, på utsidan typ :mad: :arghh: sånt där perfekt ställe som huden hela tiden böjs på :cautious::crazy::cry::wtf:

Som straff hällde jag på nagellacks borttagningsmedel på vissa envisa skruvar :devil:
 
Jag har börjat avsky de jag köpt... jag mot envis skruv 0-1, nu är det färdiglekt för idag, lyckades slinta med skruvmejseln på en ytterst motvillig skruv och typ höll på att stympade hela handen (den som inte höll i skruvmejseln) :meh: ett fint långt sår i den mjuka denne nedanför lillfingret mot handleden, på utsidan typ :mad: :arghh: sånt där perfekt ställe som huden hela tiden böjs på :cautious::crazy::cry::wtf:

Aaaaaaaaj! :(

Ja, låt dem stå i skamvrån ett tag. :cautious:
 
Jag börjar bli allvarligt oroad över användandet av lösningsmedel i dåligt ventilerade rum, dricker ni skiten med och inte bara sniffar? Era inlägg blir allt mer, eh, personliga eller ska jag säga fantasifulla? Ni är medvetna om att det inte är cyborger utan symaskiner ni hanterar? :cautious:
 
Jag börjar bli allvarligt oroad över användandet av lösningsmedel i dåligt ventilerade rum, dricker ni skiten med och inte bara sniffar? Era inlägg blir allt mer, eh, personliga eller ska jag säga fantasifulla? Ni är medvetna om att det inte är cyborger utan symaskiner ni hanterar? :cautious:

Äsch, du har bara inte sett ljuset än! De lever - men schh, berätta det inte för nån... :cautious:

Skaffa några (de trivs bäst i flock!) så ska du få se!
 
Jag har också skrivit i den här tråden. Det är ytterst tveksamt om jag skulle känna igen en symaskin (skulle förmodligen tro att det var någon variant av hushållsmaskin). Trä och använda en kan jag definitivt inte.

Ja det här är ungefär min nivå. Jag vet visserligen hur den ser ut eftersom jag fick den när jag fyllde år men använda den kan jag inte!
Mamma har däremot använt den så sen bör ju fungera :p
Kan inte ens lägga upp gardiner så hur tusan ska jag klara av att brodera @Monstermom ? :angel:
 
Ja det här är ungefär min nivå. Jag vet visserligen hur den ser ut eftersom jag fick den när jag fyllde år men använda den kan jag inte!
Mamma har däremot använt den så sen bör ju fungera :p
Kan inte ens lägga upp gardiner så hur tusan ska jag klara av att brodera @Monstermom ? :angel:

Gardiner!? Vaddå lägga upp gardiner!? Jag klippte av biten som släpade i golvet för 3-4 år sedan, och så har jag köpt nåt slags självfållningsband på ikea - men de fållar inte sig själva kan jag meddela, banden bara ligger där! :rage:

Vad har du för maskin, lilla vän? Berätta för Monstermom, det är inte farligt. :):):):):):):):):):):):):):):)

Klart du kan brodera - alla kan brodera! :up:

Och ska. :sneaky:
 
Gardiner!? Vaddå lägga upp gardiner!? Jag klippte av biten som släpade i golvet för 3-4 år sedan, och så har jag köpt nåt slags självfållningsband på ikea - men de fållar inte sig själva kan jag meddela, banden bara ligger där! :rage:

Vad har du för maskin, lilla vän? Berätta för Monstermom, det är inte farligt. :):):):):):):):):):):):):):):)

Klart du kan brodera - alla kan brodera! :up:

Och ska. :sneaky:

Jag använder häftapparat att "fålla" dom med :angel:
Jag ska kolla vad det är för märke bara för att du frågar så fint ;)
 
Försöker du locka över mig till den mörka sidan? :nailbiting:

Ljusa! :angel:

Jag använder häftapparat att "fålla" dom med :angel:
Jag ska kolla vad det är för märke bara för att du frågar så fint ;)

Och sen ska du syyyyyy lite med den också, eller hur söta du?

AnimatedSmileyWithDaisy.gif

Kanske brodera en fiiiiin blomma? :love:
 
Vad är ungar bra till? Jo, TV! TV-genier, är vad de är! :D

Har ni sett The Great British Sewing Bee!? I avsnitt 3 säsong 3 syr de på gamla maskiner!!! (Trooooor det är Featherweight 221?)

Och i nästa avsnitt ska de tydligen göra korsetter, @Trott ! :D

Kan inte påstå att jag vill sy vad de syr, men det är ändå kul att se - och jag är fascinerad av att jag faktiskt förstår en del av vad de säger, saker som jag inte skulle fattat ett ord av för några veckor sedan. :p
 
Vad är ungar bra till? Jo, TV! TV-genier, är vad de är! :D

Har ni sett The Great British Sewing Bee!? I avsnitt 3 säsong 3 syr de på gamla maskiner!!! (Trooooor det är Featherweight 221?)

Och i nästa avsnitt ska de tydligen göra korsetter, @Trott ! :D

Kan inte påstå att jag vill sy vad de syr, men det är ändå kul att se - och jag är fascinerad av att jag faktiskt förstår en del av vad de säger, saker som jag inte skulle fattat ett ord av för några veckor sedan. :p

Jag såg den säsongen som visades på tv efter sveriges bästa hemmaskräddare (hette det väl???)
Och jag tyckte det var kul att se (och rätt person vann :D)

Menar du att det finns fler säsonger att se!?
 
Jag såg den säsongen som visades på tv efter sveriges bästa hemmaskräddare (hette det väl???)
Och jag tyckte det var kul att se (och rätt person vann :D)

Menar du att det finns fler säsonger att se!?

Jaså finns det ett svenskt program? Jag har ingen TV, har inte haft koll på tablåerna på flera år.... :D

Det finns två säsonger, och den tredje är pågående (fyra avsnitt sända). Jättecharmigt program, faktiskt! :p
 
Varning för bildbomb! Börjar med Singer maskinen
Före:
11047921_10155245074840114_1931833602123818281_n.jpg

Efter:
11032000_10155241272780114_1730522366576866691_n.jpg

Alla delarna är inte riktigt på plats, men ja, ni ser skillnaden. Tog nog bort en halv tröja därifrån kändes det som. Och det är också där jag har problem att få det att snurra :meh:

10646872_10155245074010114_6415314212965047298_n.jpg

11021196_10155245074325114_5753552165552979405_n.jpg

Utan motor och lampa, blev mycket finare utan!

Och så maskinen från helvetet.... Husqvarnan

1962683_10155245073630114_535732440116154255_n.jpg

11043030_10155245073815114_8341755492794673568_n.jpg

Ser ni den drunknade getingen? :wtf:
11043216_10155245073340114_1219786926245889671_n.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp