Gamla symaskiner, serviceförsök...

Bjuder på ett par bilder så länge ;) För övrigt så har det tack vare säljaren som packade den här maskinen upp och ner, ramlat in en undertrådsspole i maskinen :down:O_o På andra bilden ser man en blå tråd i det stora "huset" av maskinen, där inne i finns en rulle jag inte riktigt vet hur jag ska få ut än...
10346535_10155238919150114_5573674438613992761_n.jpg

11029536_10155238919525114_1374265023263070642_n.jpg

10968217_10155238919390114_2171543906686326838_n.jpg
 
Bjuder på ett par bilder så länge ;) För övrigt så har det tack vare säljaren som packade den här maskinen upp och ner, ramlat in en undertrådsspole i maskinen :down:O_o På andra bilden ser man en blå tråd i det stora "huset" av maskinen, där inne i finns en rulle jag inte riktigt vet hur jag ska få ut än...
10346535_10155238919150114_5573674438613992761_n.jpg

11029536_10155238919525114_1374265023263070642_n.jpg

10968217_10155238919390114_2171543906686326838_n.jpg

Oj!

Vilket jäkla skick de var i! :eek:

Och det var då för jäkligt hur illa de packats! :rage::rage::rage:

Du vill inte ha krypolja som symaskinsolja i den sen, så se till att ha så du kan torka bort så mycket som möjligt, ersätta det med rikligt med riktig symaskinsolja, och torka bort överflödet av den också. :D
 
Är det Singern? Du får inte loss pressarfotsstången heller?
Nöj dig med det maskinen går med på helt enkelt, ni håller ju på att lära känna varandra. :D
Nä, den jäkla skruven som sitter på pressarfotsstången, som håller fast en "trådhållare" vägrar släppa, utan den hade jag nog fått loss mer, men den skruven har redan förstört en mejsel och skruven börjar gå sönder :meh: Ska torka rent allt och sätta tillbaka det som ska vara på sina ställen, innan jag tippar maskinen och försöker få loss lite skit i spolhuset
 
Nä, den jäkla skruven som sitter på pressarfotsstången, som håller fast en "trådhållare" vägrar släppa, utan den hade jag nog fått loss mer, men den skruven har redan förstört en mejsel och skruven börjar gå sönder :meh: Ska torka rent allt och sätta tillbaka det som ska vara på sina ställen, innan jag tippar maskinen och försöker få loss lite skit i spolhuset

Aha, ja jag har stött på några skruvar som hellre går döden till mötes än slappnar av en stund. :rage:
Nåja, du kommer väl åt en hel del därinne i alla fall. :up:
 
Dags att försöka få ihop underredet igen då. Tyvärr lyckades jag inte få lös spolhuset :( Men, det var nästan en hel tröja som satt fast där i, och det fick jag bort iaf!
11024650_10155239421550114_6687711477223578910_n.jpg

Ser ut som du fått loss en hel del i alla fall! :D
Och det viktiga är ju att få loss så pass att man kommer åt att få ordning. :up:
 
Jag stod och klappade på en gammal Husqvarna på loppis idag. Tror att det var en motoriserad trampmaskin. 400 ville dom ha för den, men det är ju inte riktigt en sådan jag behöver....
 
Jag stod och klappade på en gammal Husqvarna på loppis idag. Tror att det var en motoriserad trampmaskin. 400 ville dom ha för den, men det är ju inte riktigt en sådan jag behöver....

Nä, nog för att de kan vara värda det, men för ett sådant pris kan de få ett annat hem också. :D
Det ska ju vara fynd! :p
Vad är det för en du behöver då? Har jag glömt att du sagt vad du söker? :confused:
 
Nej, jag har nog inte sagt det. Jag funderar på om jag inte behöver en lite äldre, starkare maskin som klarar lite mer än min hushållsmaskin. Men bara om jag snubblar över ett fynd. :D
 
Nej, jag har nog inte sagt det. Jag funderar på om jag inte behöver en lite äldre, starkare maskin som klarar lite mer än min hushållsmaskin. Men bara om jag snubblar över ett fynd. :D

Jaaaa, fler gamla tuffingar åt folket! :D

Alltså... Nu trillade jag dit och sökte på annonser på symaskiner igen...:p
Det ser inte så bra ut när bilderna är datumstämplade 2004...:cautious:

Hahaha, kanske datum anger prutmån? :idea: :laugh:
 
Jag fick ihop hela underredet igår, utom en liten pytteskruv som inte ville in där den skulle vara i spolhuset :meh: blir nytt försök med det idag. Sen ska jag försöka få loss vid själva hjulet och se hur mycket jag kan göra rent där :)
 
Fått svar av säljaren med, hennes hade aldrig haft några pedaler.... men :devil: för fan skriv ut det i annonsen då att dom inte är kompletta!!!!!:devil::banghead::meh::rage:
 
Fått i den lilla skriven men då kommer nästa problem, undertråds huset vill inte snurra! :banghead: den går ca ett halvt varv åt båda hållen, sen klingar det till och tar stopp. Har försökt se vad som tar i, men hittar inget :(
 
Fått i den lilla skriven men då kommer nästa problem, undertråds huset vill inte snurra! :banghead: den går ca ett halvt varv åt båda hållen, sen klingar det till och tar stopp. Har försökt se vad som tar i, men hittar inget :(

Hm, nåt som är vänt åt fel håll tippar jag på...

Jäkla säljare! Det är väl en enorm skillnad på om det finns pedal eller inte! :banghead:
 
Hm, nåt som är vänt åt fel håll tippar jag på...

Jäkla säljare! Det är väl en enorm skillnad på om det finns pedal eller inte! :banghead:
Ja men där det tar i (i själva spolhuset) har jag ju typ inte fått loss något alls förutom skräp... kan tyvärr inte lägga upp bild/film då mitt internet är slut på datorn Och på mobilen :down:

Och ja, jag hade ju verkligen inte köpt maskinerna om jag hade vetat att dom inte var kompletta... :cautious::rage: kul att lägga 450 kr i onödan när man är student...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp