Gamla symaskiner, serviceförsök...

Uppdatering: nu fått mail av säljaren, där hen meddelar att maskinerna skickas imorgon med bussgods och att hen hoppas det går bra att hämta ut dom i Sölvesborg då det tydligen var närmaste stället där bussgods hade utlämning.
Får väl se om det kommer något mer mail när hen väl lämnar in det och om hen vill ha mer pengar för frakten ;)
 
Fått mina pressarfötter idag! :bump:

Tyvärr inte någon perfect fit, dock... :cautious:

Pfaffen har snaponfötter, men dessa är typ en halv mm för långt fram i fästet, så när de sitter på (inga problem att fästa) får de hålet liiiiiiite för långt fram. Nålen slår inte riktigt i bakkanten, men glider liksom preciiiis emot... Inte alla, en del har större hål pga utformning/syfte, men rätt många i alla fall. Hm. :meh:

Funderar lite på om det skulle kunna funka bättre med en generic adapter, den som sitter på är ju Pfaff-original? Kanske skulle en generic faktiskt vara bättre till just genericfötter...?
Hoppas adaptern (generic) till slant-maskinerna dyker upp snabbt också, så får jag se om de passar där. Det kändes ju som en större risk att de inte skulle passa, mtp det lite udda lutande systemet, men nu vet jag inte. Kanske, kanske inte.
(Och ska jag beställa en generic adapter, är det då värt att köpa en från England och få den om ett par dar fast både dyrare grej och dyrare frakt(!?!), eller köpa från Kina för 20-30kr - och vänta en månad... O_o

Såg förresten en av mina maskiner blänka till på blocket, en Singer 421:a! Ute för mer än jag betalade för min, var borta mindre än ett dygn efter jag sett den. Känns bättre med vansinnesköpet nu. :p
Vill fortfarande inte sälja, men om jag skulle bli tvungen så är det ju skönt att få bekräftat att det förmodligen går att hitta en köpare i alla fall. :up:
 
Det är
Fått mina pressarfötter idag! :bump:

Tyvärr inte någon perfect fit, dock... :cautious:

Pfaffen har snaponfötter, men dessa är typ en halv mm för långt fram i fästet, så när de sitter på (inga problem att fästa) får de hålet liiiiiiite för långt fram. Nålen slår inte riktigt i bakkanten, men glider liksom preciiiis emot... Inte alla, en del har större hål pga utformning/syfte, men rätt många i alla fall. Hm. :meh:

Funderar lite på om det skulle kunna funka bättre med en generic adapter, den som sitter på är ju Pfaff-original? Kanske skulle en generic faktiskt vara bättre till just genericfötter...?
Hoppas adaptern (generic) till slant-maskinerna dyker upp snabbt också, så får jag se om de passar där. Det kändes ju som en större risk att de inte skulle passa, mtp det lite udda lutande systemet, men nu vet jag inte. Kanske, kanske inte.
(Och ska jag beställa en generic adapter, är det då värt att köpa en från England och få den om ett par dar fast både dyrare grej och dyrare frakt(!?!), eller köpa från Kina för 20-30kr - och vänta en månad... O_o

Såg förresten en av mina maskiner blänka till på blocket, en Singer 421:a! Ute för mer än jag betalade för min, var borta mindre än ett dygn efter jag sett den. Känns bättre med vansinnesköpet nu. :p
Vill fortfarande inte sälja, men om jag skulle bli tvungen så är det ju skönt att få bekräftat att det förmodligen går att hitta en köpare i alla fall. :up:
Det är väl någon annan galning som läst den här tråden och blivit inspirerad? :D
 
För någon som söker ett riktigt fynd finns nu en Husqvarna trampmaskin (ser ut som en CB, men det är väldigt suddigt så jag kan inte avgöra helt) för femtusen riksdaler att fynda på blocket nu! :up:

En del är optimister, minsann. :D
 
Fått mina pressarfötter idag! :bump:

Tyvärr inte någon perfect fit, dock... :cautious:

Pfaffen har snaponfötter, men dessa är typ en halv mm för långt fram i fästet, så när de sitter på (inga problem att fästa) får de hålet liiiiiiite för långt fram. Nålen slår inte riktigt i bakkanten, men glider liksom preciiiis emot... Inte alla, en del har större hål pga utformning/syfte, men rätt många i alla fall. Hm. :meh:

Funderar lite på om det skulle kunna funka bättre med en generic adapter, den som sitter på är ju Pfaff-original? Kanske skulle en generic faktiskt vara bättre till just genericfötter...?
Hoppas adaptern (generic) till slant-maskinerna dyker upp snabbt också, så får jag se om de passar där. Det kändes ju som en större risk att de inte skulle passa, mtp det lite udda lutande systemet, men nu vet jag inte. Kanske, kanske inte.
(Och ska jag beställa en generic adapter, är det då värt att köpa en från England och få den om ett par dar fast både dyrare grej och dyrare frakt(!?!), eller köpa från Kina för 20-30kr - och vänta en månad... O_o

Såg förresten en av mina maskiner blänka till på blocket, en Singer 421:a! Ute för mer än jag betalade för min, var borta mindre än ett dygn efter jag sett den. Känns bättre med vansinnesköpet nu. :p
Vill fortfarande inte sälja, men om jag skulle bli tvungen så är det ju skönt att få bekräftat att det förmodligen går att hitta en köpare i alla fall. :up:

Annars kan man alltid fila lite på fötterna, så kanske de passar bättre... :idea::angel:
Fotfil till symaskin:laugh::cautious:

Trött? Vem? Jag?:confused: :p
 
Mina maskiner finns hos bussgods att hämta ut tjohoo! :banana::bump: borde hinna dit innan fyra idag, lovar att lägga upp bild på dom när jag packat upp dom :D

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
cheer.gif
 
Spänningen är olidlig...
14070_10155238731240114_6855054897774214755_n.jpg


(missade att ta kort på det, dom hade packat en maskin UPP OCH NER :eek:)

10429290_10155238731115114_243360803714847211_n.jpg
10516691_10155238730955114_4450742320950514788_n.jpg


Och jag är sjukt besviken, ddet är ingen pedal med till Husqvarnan och inga sladdar alls till Singern! :mad::eek::confused::confused::arghh::meh::cautious::wtf::banghead::devil::devil::devil::devil::devil:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp