Gamla symaskiner, serviceförsök...

Jag verkar ha tappat bort den gamla tramp symaskinen, en sån som sitter fast i bord ni vet :confused::(:crazy:O_o:nailbiting::arghh: ringde min farmor och hon visste inte vart jag gjort av den sen vi flyttade ur pappas hus när det såldes, mamma säger att den inte står hos dom :cry: hur i hela friden kan man tappa bort en symaskin i ett stort tungt jävla bord ? !:confused:
 
Jag verkar ha tappat bort den gamla tramp symaskinen, en sån som sitter fast i bord ni vet :confused::(:crazy:O_o:nailbiting::arghh: ringde min farmor och hon visste inte vart jag gjort av den sen vi flyttade ur pappas hus när det såldes, mamma säger att den inte står hos dom :cry: hur i hela friden kan man tappa bort en symaskin i ett stort tungt jävla bord ? !:confused:

Nej!
Har du några tjuvaktiga syskon? :cautious:
Min syster försökte sno Husqvarnan av mig med motiveringen att det minsann var hennes, hon hade ärvt den... Sen kröp det minsann fram att hon hade ärvt en trampare, i ett bord. Den står minsann kvar och rostar med de andra stackarna i ladan. :grin:
(Att anledningen att jag inte tog den också var för att den inte gick in i bilen kan vi tala tyst om... :angel:)

Men som du säger, den kan ju inte ha försvunnit. Förmodligen står den nånstans jättetydligt, men ingen tänker längre på att det är en symaskin under skivan? :idea:
 
Nej!
Har du några tjuvaktiga syskon? :cautious:
Min syster försökte sno Husqvarnan av mig med motiveringen att det minsann var hennes, hon hade ärvt den... Sen kröp det minsann fram att hon hade ärvt en trampare, i ett bord. Den står minsann kvar och rostar med de andra stackarna i ladan. :grin:
(Att anledningen att jag inte tog den också var för att den inte gick in i bilen kan vi tala tyst om... :angel:)

Men som du säger, den kan ju inte ha försvunnit. Förmodligen står den nånstans jättetydligt, men ingen tänker längre på att det är en symaskin under skivan? :idea:
Frågade pappa om han kunde veta vart jag gjort av den, han trodde den fanns hos farmor, längst in mot en vägg i källaren typ. Han trodde inte den var borta. Störande, att farmor bor typ 8 mil här ifrån så kan ju inte direkt svänga över och titta :p Men hoppas den är där iaf :)

Haha, har jag lyckats få in en industrimaskin i bagaget på min bil (saab 9000, att vi fick halft slita ihjäl oss för att orka få in den där är en annan femma :angel:) Så tror jag den går in i en bil för dig ;)
 
Frågade pappa om han kunde veta vart jag gjort av den, han trodde den fanns hos farmor, längst in mot en vägg i källaren typ. Han trodde inte den var borta. Störande, att farmor bor typ 8 mil här ifrån så kan ju inte direkt svänga över och titta :p Men hoppas den är där iaf :)

Haha, har jag lyckats få in en industrimaskin i bagaget på min bil (saab 9000, att vi fick halft slita ihjäl oss för att orka få in den där är en annan femma :angel:) Så tror jag den går in i en bil för dig ;)

Aha! Tjuvaktig farmor alltså! :rage: (:p)

Mja, den hade nog gått in... Men med tanke på att jag var dryga hundra mil hemifrån och hade varit där en månad så hade jag en viss mängd packning redan också. Och bagaget tillhör lilla vovven - honom lämnar jag inte ens för en symaskin! :laugh:

Och så hade jag ju redan tre andra - inte särskilt små - symaskiner i bilen också. Att sno syrrans fanns det faktiskt inte plats för. (... den gången :sneaky:)
 
Tack :) Detta är vad säljaren hade skrivit:
En Singer från ca 30-tal,
Serie nr ; Y5591730

En Husqvarna från ca 40-tal.
Modell nr ; CB-N
202745926_ed6f9d50-4bf8-4950-a5bd-08e3c46d9e38.jpg
 
Åh, wow! Jättesnygga, ser ut att vara i bra skick också! Med de där kommer du att kunna sy vad som helst! :D
Ja dom känns värda ca 200-250 kr st om vi hoppas att frakten inte blir dyrare än 450 kr ;) Ser fina ut, och tror nog dom ska kunna sy mina korsetter (även om min industrimaskin klarar av det med) och de grejer som bara behöver raksöm :) Men mest vill jag ju in å städa i dom haha :p
 
Att döma av serienumret verkar din Singer vara från -22? Kan det vara en 66K, kanske?

Vet du modellen kan du hitta gratis manual på singers hemsida också! :up:
(Fast inte för mina maskiner... :cautious:)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp