Gamla symaskiner, serviceförsök...

Åh nu gick jag ut på Tradera och hittade en singer från ca -30 tal och en husqvarna ca -40 tal (enl säljaren) båda två i en auktion för 50 spänn plus typ 420 kr frakt.... bra pris ju tycker jag! Undra om jag ska svälta lite nästa månad :angel:
 
Åh nu gick jag ut på Tradera och hittade en singer från ca -30 tal och en husqvarna ca -40 tal (enl säljaren) båda två i en auktion för 50 spänn plus typ 420 kr frakt.... bra pris ju tycker jag! Undra om jag ska svälta lite nästa månad :angel:

Jag lever än i alla fall. :D

Blir man hungrig kan man sy ett tag, då glömmer man det! :angel:

(Linser är faktiskt rätt billigt också. :D)
 
Jag mailade säljaren (som finns i sthlm) och frågade om hen visste fraktkostnad med schenker eller dhl (bussgodds 418 kr i frakt var angivet), fick då svar att dom va ju tunga och hon trodde hon hade räknat rätt med bussgods att det skulle kosta ca 450 kr i frakt O_o:cautious::meh: Får väl se hur det går. Hoppas det inte blir dyrare än så iaf!
 
För övrigt, VARFÖR ska jag bjuda på två symaskiner när jag redan har 2, plus två overlock (fast en av overlockarna får jag inte trådspänningen att fungera på...), tror dessutom jag har en gammal husqvarna, sån som sitter fast i bord som bara är tramppedal på undanglömd hos min farmor eller nått som jag ärvt av min gammelmormor... Och vart tusan ska jag göra av dom i min etta :cautious: Skyller på dig @Monstermom som fått det att klia i fingrarna på att lägga vantarna på nått gammalt jag kan skruva isät :p
 
Jag mailade säljaren (som finns i sthlm) och frågade om hen visste fraktkostnad med schenker eller dhl (bussgodds 418 kr i frakt var angivet), fick då svar att dom va ju tunga och hon trodde hon hade räknat rätt med bussgods att det skulle kosta ca 450 kr i frakt O_o:cautious::meh: Får väl se hur det går. Hoppas det inte blir dyrare än så iaf!

Låter dyrt tycker jag? :confused:
Kanske du kan kolla med bussgods själv?

För övrigt, VARFÖR ska jag bjuda på två symaskiner när jag redan har 2, plus två overlock (fast en av overlockarna får jag inte trådspänningen att fungera på...), tror dessutom jag har en gammal husqvarna, sån som sitter fast i bord som bara är tramppedal på undanglömd hos min farmor eller nått som jag ärvt av min gammelmormor... Och vart tusan ska jag göra av dom i min etta :cautious: Skyller på dig @Monstermom som fått det att klia i fingrarna på att lägga vantarna på nått gammalt jag kan skruva isät :p

Vad menar du med vad du ska med dem till? :eek:
Det är väl självklart - de ropar ju på dig, de vill hem till matte!

Hm, en overlock med problem? Du får jobba dig upp till den på skruva-isär-stegen också. :cool: :laugh:
 
Låter dyrt tycker jag? :confused:
Kanske du kan kolla med bussgods själv?



Vad menar du med vad du ska med dem till? :eek:
Det är väl självklart - de ropar ju på dig, de vill hem till matte!

Hm, en overlock med problem? Du får jobba dig upp till den på skruva-isär-stegen också. :cool: :laugh:
Overlocken är en ny plastig sak, eller ja jag har haft den i tre år kanske, men får det inte att funka. Har nog inte pallat att fixa det när jag köpte en äldre Juki overlock för 200 kr som funkat kanon :p

Eh, kollade bussgods nu, om jag tar 2 kolli, 10-15 kg var, 70x50x70 (nu chansar jag bara hur stor en kartong för en symaskin kan vara..) så skulle frakten bli 925 kr :wtf::arghh::eek::eek::eek:O_o
 
Overlocken är en ny plastig sak, eller ja jag har haft den i tre år kanske, men får det inte att funka. Har nog inte pallat att fixa det när jag köpte en äldre Juki overlock för 200 kr som funkat kanon :p

Eh, kollade bussgods nu, om jag tar 2 kolli, 10-15 kg var, 70x50x70 (nu chansar jag bara hur stor en kartong för en symaskin kan vara..) så skulle frakten bli 925 kr :wtf::arghh::eek::eek::eek:O_o

Va!? Nämen fy! :eek:

Finns det inga symaskiner närmare dig? :down:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp