Gamla symaskiner, serviceförsök...

Kan inte helt bestämma mig för vad jag tycker om det här... :cautious:
Men om man har en maskin som är mer eller mindre ett vrak utseendemässigt, så...

91904d1280880000-attachment-91899.jpe


Vad säger ni? :p
Jag gillar det :p
 
Tack :) Detta är vad säljaren hade skrivit:
En Singer från ca 30-tal,
Serie nr ; Y5591730

En Husqvarna från ca 40-tal.
Modell nr ; CB-N
202745926_ed6f9d50-4bf8-4950-a5bd-08e3c46d9e38.jpg
Hittar du ingen som kan ta dem åt dig kan jag göra det, för en 50-lapp. Du kan få in pengarna på kontot i morgon, efter jag hämtat dem hos säljaren. Du har väl betalat redan? :angel: ;)
 
Hittar du ingen som kan ta dem åt dig kan jag göra det, för en 50-lapp. Du kan få in pengarna på kontot i morgon, efter jag hämtat dem hos säljaren. Du har väl betalat redan? :angel: ;)
haha har inte hört något av säljaren än! Avvaktar tills hen hör av sig om hur dyr frakten blir ;) Når den över smärtgränsen hojtar jag till :)
 
@Monstermom du har ju en husqvarna, som påminner om den jag nyss budat in, hur mycket skulle du gissa att den väger?

Hm, grävde fram en gammal badrumsvåg jag sett i ett förråd för några dagar sedan... Jag har ingen koll på hur väl den stämmer - brukar vågar gå på tok och börja mäta fel på äldre dar, eller nåt sånt? O_o - men den säger ganska exakt 13 kg på min CB! :eek:
 
Hm, grävde fram en gammal badrumsvåg jag sett i ett förråd för några dagar sedan... Jag har ingen koll på hur väl den stämmer - brukar vågar gå på tok och börja mäta fel på äldre dar, eller nåt sånt? O_o - men den säger ganska exakt 13 kg på min CB! :eek:
Shit :eek: Trodde typ 8-9 kg kanske...
 
Shit :eek: Trodde typ 8-9 kg kanske...

Ja, jag vet som sagt inte hur väl vågen stämmer (hoppas för all del den gör det, då har jag gått ner en jäkla massa sen sist jag ställde mig på en - för några år sedan :p), men det är helt klart en maskin som det känns i ryggen att lyfta...
 
Men jag är ju upptagen med att försöka överleva en ulvlek!
Du kan inte sitta här och locka över mig till the Dark Side! :crazy:

F ö talar du med kvinnan som tog ett helt år på sig att sy en slöjdpåse i skolan... :o

Blev du klar med din!? :eek:
Min var ett ständigt pågående projekt... :cautious:

(Jag avskydde slöjden. Det visar sig att det har inget med symaskiner att göra! :idea: :laugh:)
 
Jag fortsätter tjata om min annons :p har luskat lite, och tydligen är det så att fraktpriset som säljaren skrivit ut i annonsen är det som gäller, det är säljarens problem om frakten blir dyrare (alltså säljaren får då stå för mellanskillnaden) :D
 
Jag fortsätter tjata om min annons :p har luskat lite, och tydligen är det så att fraktpriset som säljaren skrivit ut i annonsen är det som gäller, det är säljarens problem om frakten blir dyrare (alltså säljaren får då stå för mellanskillnaden) :D

Det låter ju strålande!
För visst var det lägre pris i annonsen än du tror det kommer sluta på?
 
Japp, angivet 418 kr frakt med bussgods. vilket är ju det jag då förväntar mig ;) (att jag sen har försökt kika lite på bussgods och ser att det kan bli det dubbla är en annan femma :cool: ) Fint om säljaren får betala för att bli av med symaskinerna :devil:
Du har inte fått någon kontakt information än? Om du har fått det så skulle jag betala in priset plus frakt illa kvickt och sen be att få symaskinen skickad... ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp