Gamla symaskiner, serviceförsök...

Ja men där det tar i (i själva spolhuset) har jag ju typ inte fått loss något alls förutom skräp... kan tyvärr inte lägga upp bild/film då mitt internet är slut på datorn Och på mobilen :down:

Och ja, jag hade ju verkligen inte köpt maskinerna om jag hade vetat att dom inte var kompletta... :cautious::rage: kul att lägga 450 kr i onödan när man är student...
Ja, det var dåligt, oavsett om man är fattig student eller inte. Saknas något viktigt, som pedaler, så måste det ju framgå. :mad:

Hoppas frakten blev riktigt dyr! :devil:
 
Ja men där det tar i (i själva spolhuset) har jag ju typ inte fått loss något alls förutom skräp... kan tyvärr inte lägga upp bild/film då mitt internet är slut på datorn Och på mobilen :down:

Och ja, jag hade ju verkligen inte köpt maskinerna om jag hade vetat att dom inte var kompletta... :cautious::rage: kul att lägga 450 kr i onödan när man är student...

Har samma problem här, bara mobilens internet kvar såhär dags på månaden... :o

Och det är ju inte klokt att sälja symaskiner utan pedaler utan att ens upplysa om det! :rage:

Knepigt... Är du helt säker på att det faktiskt är där det tar emot då? Hela systemet sitter ju ihop, så om något tar emot någon annan stans så blir det ju stopp även i spolhuset - vilket är det man uppfattar eftersom man ser det röra sig, men det behöver ju inte vara där problemet sitter?
 
Har samma problem här, bara mobilens internet kvar såhär dags på månaden... :o

Och det är ju inte klokt att sälja symaskiner utan pedaler utan att ens upplysa om det! :rage:

Knepigt... Är du helt säker på att det faktiskt är där det tar emot då? Hela systemet sitter ju ihop, så om något tar emot någon annan stans så blir det ju stopp även i spolhuset - vilket är det man uppfattar eftersom man ser det röra sig, men det behöver ju inte vara där problemet sitter?
Underredet har jag försökt röra "bit för bit" och det fungerade ända fram tills att jag satte i pinnen som gör att spolhuset rör sig på undersidan. Du förstår hur jag menar av min bra förklaring va? :angel::o
Har även försökt röra på huset när inget annat har vart ihopkopplat men det fastnar där med :cry:

Nu har jag skruvat av lampa och "motorhuset" och nu ser maskinen mycket finare ut :p överväger om jag ska ha det borta och försöka sälja den som prydnad (Med de grejer som hör till löst bredvid) för den är ju väldigt fin. Vad tror ni, nån som skulle köpa den eller vill andra precis som jag ha en fungerande mån tro :banghead::angel:;)
 
Ja, det var dåligt, oavsett om man är fattig student eller inte. Saknas något viktigt, som pedaler, så måste det ju framgå. :mad:

Hoppas frakten blev riktigt dyr! :devil:
31 kg vägde paketet, och var 37×56×44 cm, du kan gå kolla upp på bussgods vad det skulle kosta om du har tråkigt :angel: jag tar mig typ inte on nånstans pga det jävla internet :rage:
 
31 kg vägde paketet, och var 37×56×44 cm, du kan gå kolla upp på bussgods vad det skulle kosta om du har tråkigt :angel: jag tar mig typ inte on nånstans pga det jävla internet :rage:
Om jag höftar Uppsala - Gbg och 31 kg kostar det 435 kr. Vet ju inte exakta avståndet det reste. ;)
 
Underredet har jag försökt röra "bit för bit" och det fungerade ända fram tills att jag satte i pinnen som gör att spolhuset rör sig på undersidan. Du förstår hur jag menar av min bra förklaring va? :angel::o
Har även försökt röra på huset när inget annat har vart ihopkopplat men det fastnar där med :cry:

Nu har jag skruvat av lampa och "motorhuset" och nu ser maskinen mycket finare ut :p överväger om jag ska ha det borta och försöka sälja den som prydnad (Med de grejer som hör till löst bredvid) för den är ju väldigt fin. Vad tror ni, nån som skulle köpa den eller vill andra precis som jag ha en fungerande mån tro :banghead::angel:;)

Hm, njaaa, inte riktigt kanske... :o:D
Har den en roterande eller oscillerande skyttel? Om den ska oscillera så gissar jag att det är något där den ska "vända" som blivit tokigt...

Jag har sett maskiner säljas som prydnad (som de banne mig borde göras om de inte har grejer så de kan funka! :rage::rage::rage:), men huruvida de blir sålda vet jag dock inte...

Du får bygga en trampa! :idea: :D
 
s_waiting_1.gif

@AraSlei

Nååååå? Var är din maskin? Vad är det för fel på den? Hur gick det till? Hur ser den ut inuti (tretusen bilder)? Vad är det för märke? Modell? År? Vad har den för tillbehör? :cautious:
Komigennu! :arghh:
 
@Monstermom jag återkommer med bilder imorgon förhoppningsvis! Jag blev då trött på singern att jag tog och målade taket i köket för att slippa kasta ut skiten :angel: nu ligger den å skräpar på mitt rumsbord. Lär väl pilla lite mer sen, men nu måste vi ta en paus så vi inte blir ovänner :cautious:
 
@Monstermom jag återkommer med bilder imorgon förhoppningsvis! Jag blev då trött på singern att jag tog och målade taket i köket för att slippa kasta ut skiten :angel: nu ligger den å skräpar på mitt rumsbord. Lär väl pilla lite mer sen, men nu måste vi ta en paus så vi inte blir ovänner :cautious:

Förståeligt! Ingen av mina har drivit mig till att måla taket i köket, men jag tror jag vet vad du menar på ett ungefär i alla fall. :p
 
Förståeligt! Ingen av mina har drivit mig till att måla taket i köket, men jag tror jag vet vad du menar på ett ungefär i alla fall. :p
Haha har dragit ut på målandet för det verkade jobbigt (vilket det var också :angel:) men eftersom jag inte kan roa mig med att surfa istället för att greja med maskinen så fick det bli målande :p :wtf:
 
Husqvarnan är full med svart klegg som sitter som berget :mad: fått använda nagellack borttagningsmedel för att få bort det... hur tror ni delarna mår om jag typ dränker den i sånt medel ?:angel:
 
Husqvarnan är full med svart klegg som sitter som berget :mad: fått använda nagellack borttagningsmedel för att få bort det... hur tror ni delarna mår om jag typ dränker den i sånt medel ?:angel:

Det är förmodligen någon som använt helt fel olja (och mycket av den), efter vad det låter... :cautious:

Delar som du kan ta bort kan du nog låta bada i rengöringsmedel (även om nagellacksborttagning var en överraskande improvisation :laugh:), eftersom du kan putsa bort det väldigt noga och olja in delarna igen. Det som du gör "på plats" hade jag dock varit försiktigare med, vill ju inte ha medel kvar sen... :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp