Galoppavel!

Mysaan

Trådstartare
Jag har mina hästar på en gård som det mest avlas på. Så givetvis blir man nyfiken och sugen på att själv ge sig in i den karusellen på hobbynivå.

Nu har jag då dessutom ett fullblodsto på foder för senare köp. Så nu undrar jag är det ens lönt att ge sig in i fullblodsavel med sikte på att bebisen ska säljas och gå på banorna? Eller är dte supersvårt?

Sv: Galoppavel!

Om du har ett sto med stam och prestationer och betäcker henne med en riktigt bra hingst krävs det en masssa tur för att du ska kunna tjäna en peng.

Har du inte ett sånt sto är det bättre att satsa på halvblodsavel.:angel:

Hmmm! tror inte hon har någon superstam och hon har absolut inte någon prestation direkt.

Men är det omöjligt att få fullblodsföl sålda till någon som vill ha dem gåendes på banan då. :(

Kanske ska satsa på ponnyavel elelr något istället i så fall.

Hmmm! tror inte hon har någon superstam och hon har absolut inte någon prestation direkt.

Men är det omöjligt att få fullblodsföl sålda till någon som vill ha dem gåendes på banan då. :(

Kanske ska satsa på ponnyavel elelr något istället i så fall.

Du får knappast nån som betalar ens kostnaderna du haft för fölet. Enda chansen är att själv lämna den till en tränare och betala dyrt varje månad och hoppas att den vinner :angel: Chansen finns kanske men för att hästen ska "löna sej" krävs mer än en vinst..... Men om du har gott om pengar så kan det vara en rolig hobby.:)

Jag är inte säker men "running quarters" är ju väldigt mycket fullblod, typ 90%:angel:

Det var en tjej, Texaz?, här på Buke som var intresserad av ett fullblodssto. Vi får kolla med Western-gänget!:idea:

Har du funderat på quarter? Jag har tänkt betäcka min lilla fröken Skutt med en quarterhingst när hon inte löper längre. :cool:

Tanken har funnits eftersom avelsstona på gården är Quartrar. trevliga hästar helt klart. Finns det någon marknad för den blandningen? *rusar till western och frågar*

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 699
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 178
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar