Galopp piruett??

Sv: Galopp piruett??

hm...låååång väg alltså...först måste hästen kunna bära sig. vi jobbade lite på detta på lektionerna förut, men endast i skritt. gjorde om en volt till ruter. vid en kon kunde man gå ut till ett mindre ruter (typ 1 m mellan konerna). jätte viktigt att den tar ett steg i taget, inte stressar iväg och "fuskar", korsar frambenen (90 graders svängar)... men detta är inget man lär sig på egen hand. någon som vet hur man gör och kan säga när det är rätt är nödvändigt! inget man lär sig och hästen på någon vecka alltså...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 544
Senast: Hedwig
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: Claraclara
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 427
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka