Galopp piruett??

G

guess_jeans

Hur gör man det egentligen?? Vill lära mina ponnys det :P

Fräsigt att kunna göra det när man rider ut från hoppbanan..Precis som Peter och Cardento :D

Sv: Galopp piruett??

De e nog bäst att du tar hjälp av din tränare!

Den samlingen får du knappast på en hopponny.

:devil:

det är en svår grej! ta hjälp av en tränare!
det är inget man gör på en dag om hästen inte redan kan det. fram- och bakdelsvändningar, kan hästen det?
Tänk på att hästen måste kunna trampa riktigt långt inunder sig. men som sagt kan hästen inte fram/bakdelsvändning / nästan allt annat vad innebär i dressyren så kan du se i stjärnorna...

*oJ Oj * 10 te

Senast ändrad av en moderator:

*Dolores_88 skrockar för sig själv och minns sin gamla sköthäst - pensionerad hopponny - som gjorde galoppiruetter jämt*

Hur vet DU det när du inte ens har testat? :smirk:

Varför är du så kaxig?

Jag frågade ju bara och då kan du ju säga svaret istället för att bara kaxa upp dig :mad:

Eller fresten, du vet kanske inte hur man gör en galopp piruett?! :smirk:

SJÄLVKLART kan du göra en galopp piruett med hopponny :mad:

Jag minns inte hur man gör en galopppiruett, ledsen. Men låna en bok om du inte har tillgång till tränare! kolla i kyra kyrklunds bok, eller dressyr- nånting... :p

önskar dig all lycka till! :bow:

Ta hjälp av din tränare!! :idea:

Men förenklat och teoretiskt sett så är det bara att sätta igång att rida galoppslutor på volt, och sedan vartefter hästen orkar mer och du får in timingen minska ner volten till en piruett. Skitenkelt... :smirk:

guess_jeans skrev:
Varför är du så kaxig?

Jag frågade ju bara och då kan du ju säga svaret istället för att bara kaxa upp dig :mad:

Eller fresten, du vet kanske inte hur man gör en galopp piruett?! :smirk:
Nej, jag rider inte själv galoppiruetter. Min häst har inte kommit så långt än, jag skulle inte begära det av henne som det är i nuläget ändå, även om jag "kunde". Det krävs en duktig ryttare och en häst som är högutbildad i dressyr, vilket få av Sveriges hopponnyer är. Kaxig? Må så vara.

Tican skrev:
Den samlingen får du knappast på en hopponny.

:devil:

varför ska man inte kunna göra det på en hopponny? Jag har påbörjat att lära min ponny galopppiruetter(hopponny). En hel del hopponnyer på hög nivå är bra mycket mer välridna och utbildade än en del dressyrponnyer. Jag vet en hopponny som gjorde galoppiruetter i omhoppningarna, så visst går det och det är inget som bara svårklass dressyrhästar kan göra.

Om det är en rätt utförd piruett är det bara att gratulera, men det är nog väldigt sällsynt.

Jag vet flera hopp ponnyer från min klubb som gör galopp piruetter hur enkelt som helst! :smirk:

Tack v_niniz_v (felstavat?) för svaren! :bow:

Bakdelsvändning i galopp!

Läs böcker, prata med din tränare och var beredd att det tar tid.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 544
Senast: Hedwig
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: Claraclara
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 427
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka