Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag var kanske ett väldigt känsligt barn. men hunden var död pga mig. det var fruktansvärt, och det hade varit så lätt att undvika.
I mitt kvarter bor en barnfamilj med schäfer. Schäfern är ute och går med äldsta barnet, ca. 10 år, ibland (notera formuleringen). Har även träffat på barn med hundar ute några gånger, och de flesta har en ganska disneyfierad syn på hundar - både den de har i snöret och andras.Sen har jag sett hur småtjejerna håller på med grannens småhundar som de är ute och går med. Lyfter upp och bär på dem hela tiden. Suck.. sen känns inte grannbarnen så ansvarsfulla, när de är här och öppnar mina kaninburar och klappar på kaninerna när jag inte är hemma :O
jag var kanske ett väldigt känsligt barn. men hunden var död pga mig. det var fruktansvärt, och det hade varit så lätt att undvika.
Visst är det märkligt.När man läser här så verkar det som om ingen annan än husse/matte klarar av att gå ut med hundarna. Fast jag antar att det är samma fenomen som med ridhästarna. Det är ingen annan än jag som klarar av att sköta/rida hästen.
Det var inte ditt fel, det var inte någons fel! Olyckor händer trots allt. Kunde inte dina föräldrar informera om det?jag var kanske ett väldigt känsligt barn. men hunden var död pga mig.
Är det egentligen så hemskt farligt om två hundar ryker ihop och det råkar bli blodvite?
När man läser här så verkar det som om ingen annan än husse/matte klarar av att gå ut med hundarna. Fast jag antar att det är samma fenomen som med ridhästarna. Det är ingen annan än jag som klarar av att sköta/rida hästen.
Mvh
Tora